مرفاوی: چماق به دست بالای سرمان ایستاده‌اند

گروه ورزش- آنقدر مطمئن از قهرمانی حرف می‌‌زند که به نظر می‌رسد باید تیم‌های سایپا، استقلال اهواز و حتی سپاهان و ابومسلم دور آن را خط بکشند. هنوز شش هفته از لیگ برتر باقی مانده و تیم‌های سپاهان و استقلال اهواز یک بازی هم کمتر انجام داده‌اند. این یعنی اگر استقلال اهواز بازی عقب افتاده خود را ببرد به یک امتیازی سایپا می‌رسد و با متوقف کردن استقلال تهران می‌تواند به صدر برسد. با این حال مرغ صمد یک پا دارد و قرص و محکم می‌گوید که استقلال قهرمان است. با این وضعیت باید دوبار به صمد تبریک گفت. یکی آنکه روحیه و اعتماد به نفس قوی دارد و دوم اینکه استقلال را به لیگ قهرمانان آسیا رسانده است! پس از بیست و چهار هفته بالاخره صدرنشین شدید؟

این حقی بود که باید از هفته‌های اول نصیب استقلال می‌شد متاسفانه با اتفاقاتی که در هفته اول لیگ افتاد همه چیز به هم ریخت. البته حالا هیچ چیز مهم نیست. ما صدرنشین هستیم و تا آخر لیگ هم صدرنشین باقی می‌مانیم.

با این حساب باید استقلال را قهرمان لیگ برتر بدانیم؟

به نظر شما چاره‌ای غیر از این وجود دارد؟ هدف استقلال از همان ابتدا فقط رسیدن به قهرمانی بود. تیم ما حاشیه‌های زیادی داشت. خیلی‌ها سعی کردند چوب لای چرخ استقلال بگذارند. اما از وقتی تیم نتیجه می‌گیرد آنها قربان صدقه‌مان می‌روند. این آدم‌ها در کنار همه تیم‌ها هستند، ولی خوشبختانه ما در این زمینه منطقی عمل کردیم.

شما خیلی مطمئن از قهرمانی حرف می‌زنید. اما هنوز تیم‌های سایپا و حتی استقلال اهواز هم شانس قهرمانی دارند؟

به نظرم برای سایپا همان بیست و چند هفته صدرنشینی کافی بود. برای استقلال اهواز هم احترام ویژه‌ای قائلم. اما باید باور کنیم که استقلال اهواز امسال شخصیت قهرمانی ندارد. فوتبال امروز دیگر حرفه‌ای شده و فکر نمی‌کنم حاشیه‌هایی که کریمی برای تیم‌های دیگر به وجود می‌آورد بتواند کارساز باشد. به هر حال این نظری است که من دارم. البته خدا را چه دیدید. شاید سایپا و استقلال اهواز قهرمان شدند!

شما با لحنی تمسخرآمیز این حرف را می‌زنید. قبول دارید که هر اتفاقی ممکن است بیفتد. استقلال در هفته‌های آینده هم با سایپا بازی دارد هم با استقلال اهواز. مطمئن هستید از این دو بازی امتیاز می‌گیرید؟

در زندگی هیچ وقت کسی را مسخره نکرده‌ام. اما وقتی که سایپا صدرنشین بود را فراموش کرده‌اید؟ این خودش روحیه مضاعفی به تیم می‌دهد که بگوییم قهرمانیم و از حالا جام برای استقلال است. درباره بازی با سایپا و استقلال اهواز هم باید بگویم که برای مسجل شدن قهرمانی هر ۶ امتیاز این دو بازی را می‌خواهیم. شکست دادن سایپا و استقلال اهواز فاصله امتیازی ما را زیاد می‌کند. بقیه تیم‌ها هم که دیگر بعید است به صدر جدول برسند. با این حساب تمام فکرمان روی این دو بازی متمرکز است. استقلال قهرمانی‌اش را با شکست دادن این دو تیم تثبیت می‌کند.

اما اگر مثل بازی با پرسپولیس یا ابومسلم بازی کنید شکست دادن این دو تیم مدعی کمی سخت به نظر می‌رسد؟

نمی‌دانم چرا بعضی‌ها چماق به دست بالای سر استقلال ایستاده‌اند و منتظرند تا در هر فرصتی یک ضربه به سر آن بکوبند. به قول مردم پرسپولیس و ابومسلم مقابل استقلال خوب بازی کردند، اصلا مثل برزیل بودند و ۵۰ بار به تیرک ما کوبیدند، اما جایگاه آنها در حال حاضر کجای جدول است؟ما ۱۲، ۱۳ امتیاز با آنها فاصله داریم. به نظر شما الان کسی می‌گوید پرسپولیس چه‌قدر خوب بازی می‌کند، اما در کوچه و خیابان همه از صدرنشینی استقلال حرف می‌زنند. آیا این مهم‌ است یا خوب بازی کردن و درجا زدن در قعر جدول. باور کنید مسوولان و حتی هواداران از این شرایط راضی‌اند. آنها فقط قهرمانی می‌خواهند.

علی دایی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته که صدرنشینی را از استقلال پس می‌گیرد. دایی گفته هنوز هیچ چیز تمام نشده.

یا علی! این گوی و این میدان. دایی تلاش کند و صدرنشینی را از استقلال پس بگیرد. فقط می‌دانم که باید تلاش زیادی کند.

پس قهرمانی را از همین حالا به استقلال تبریک می‌گوییم و...

من به خاطر این مطمئن حرف می‌زنم که به تمام بازیکنانم اعتماد دارم. آنها پس از اینکه تیم از لیگ قهرمانان حذف شد هم‌قسم شده‌اند تا یکبار دیگر قهرمان لیگ برتر شوند و به آسیا بروند.

رای دادگاه CAS هم که به ضرر استقلال تمام شد.

از اول هم امید نداشتم که استقلال به لیگ قهرمانان برگردد. در یک مقطع اشتباهی کردیم که جبران آن خیلی سخت است.

پس چرا قرار است باشگاه دوباره شکایت کند؟

به هر حال سنگی است در تاریکی. وکیل پرونده گفته که هنوز شانس زیادی داریم.

قضیه غرامت ۷۰میلیون دلاری استقلال چیست. آیا واقعا این تیم خسارتی اینچنینی دیده است؟ شما اگر به آسیا می‌رفتید مبلغی در حدود ۲میلیارد تومان گیر باشگاه می‌آمد نه بیشتر.

این رقم درست نیست. اما استقلال بیشتر از ۲میلیارد خسارت دیده است. شما حساب کنید، زحمات ۴سال سرمایه‌گذاری روی تیم، اسپانسرها، هزینه قراردادهای بازیکنان، حق پخش تلویزیونی و هزار خرج کوچک و بزرگ از بین رفت. چه کسی می‌خواهد این مبلغ را جبران کند؟ البته این وظیفه من نیست که اظهارنظر کنم. وظیفه من رساندن تیم به قهرمانی و رفتن به آسیا بدون هیچ دردسری است.