خداحافظی رحمان رضایی از تیم ملی

رحمان رضایی که در پنج سال گذشته بهترین دفاع تیم ملی بوده، تصمیم قطعی گرفته که پس از جام ملت‌های آسیا برای همیشه با فوتبال ملی خداحافظی کند. او درباره این تصمیم خود می‌گوید: چندی پیش قصد خداحافظی از بازی‌های ملی را داشتم اما آن را به آینده‌ای نزدیک موکول کردم و هم اکنون تصمیم‌ام جدی است که پس از جام ملت‌های آسیا از تیم ملی خداحافظی کنم. دوست دارم این خداحافظی همزمان با قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا باشد.

رحمان دوست دارد ایران قهرمان جام ملت‌ها شود تا با خاطره‌ای خوب از فوتبال ملی خداحافظی کند.

امید زیادی برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها دارم چرا که ما در عین حال که تیمی جوان هستیم، تجربه بسیار بالایی هم داریم و می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.

رضایی درباره روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا می‌گوید: ما تا شروع جام ملت‌های آسیا بازی دوستانه‌ای در روزهای فیفا نداریم و تنها چیزی که می‌تواند به تیم ملی کمک کند، این است که بازیکنان باید خودشان را آماده نگه دارند. در شرایطی که کاری از دست مربیان به دلیل نداشتن بازی‌های ملی برنمی‌آید، بازیکنان باید فرم بدن‌ها خود را حفظ کنند. این وظیفه اصلی بازیکنان است و ما تنها از این راه می‌توانیم امیدهای خود را برای قهرمانی در آسیا افزایش دهیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی نباید به جای قطر با تیمی قدرتمند بازی می‌کرد، می‌گوید: همیشه و تا پیش از حضور در تورنمنتی معتبر، صحبت‌هایی مطرح می‌شود که تیم ملی باید با تیم‌های قدرتمندی مسابقه بدهد اما تا به حال همه این حرف‌ها در حد شعار بوده و رنگ واقعیت به خود نگرفته است. در این شرایط بازیکنان باید با حفظ آمادگی، کمک اصلی را به تیم ملی کنند.

مدافع تیم ملی، ژاپن و کره جنوبی را حریفان اصلی تیم ملی می‌داند و می‌گوید: همیشه این دو تیم حریفان ما برای کسب قهرمانی بوده‌اند. در سال‌های قبل عربستان هم مدعی بود. اما این تیم با از دست دادن مهره‌هایش تیمی ضعیف شده است. استرالیا هم به لحاظ بازیکن قدرتمندترین تیم آسیا است اما، فوتبال فراز و نشیب‌ بسیار دارد و برای قهرمانی به همت بالایی نیاز داریم.

رضایی درباره شرایط خود در تیم لیورنو ایتالیا می‌گوید: شرایط بسیار خوبی دارم. در بازی قبلی مقابل کاتانیا به دلیل پیچیدگی مچ نتوانستم بازی کنم. اما هم اکنون مصدومیتم برطرف شده است و در صورت صلاح دید مربیان می‌توانم مقابل پارما بازی کنم.

در ابتدای فصل هدف‌مان صعود به جام یوفا بود. اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد هم اکنون تیم یازدهم جدول هستیم.

رضایی معتقد است مربی جدید لیورنو نتایج بهتری نسبت به مربی قبلی گرفته:

به دلیل نتایجی که در جام یوفا و سری A کسب کردیم مسوولان باشگاه تصمیم به عوض کردن مربی گرفتند و با مربی جدید هم شرایط بهتری پیدا کرده‌ایم و توانستیم در بازی قبل چهار بر یک کاتانیا را شکست بدهیم و به شرایط خودمان سر و سامان بدهیم.

قرارداد من با لیورنو دو ساله است و یک سال آن گذشته است. در آخر فصل درباره ماندن یا جدایی از لیورنو تصمیم می‌گیرم.