بازی برای دلخوشی

گروه ورزش - «شاید بازی مقابل مس کرمان برای ما حساسیت زیادی نداشته باشد. اما نمی‌توان گفت که بازی آسانی برای پرسپولیس است. به هر حال این بازی هم مثل دیگر بازی‌ها برای ما مهم است و برای گرفتن سه امتیاز تمام تلاشمان را می‌کنیم.» این حرف‌های مصطفی دنیزلی، سرمربی پرسپولیس قبل از بازی روز جمعه است. او دیروز این حرف‌ها را بعد از تمرینات تیمش زد. دنیزلی این روزها تمرینات تیمش را در زمین شرکت واحد انجام می‌دهد تا کمی از حاشیه دور باشد. این مربی اواخر فصل تازه به یاد فرار از حواشی دور و اطراف پرسپولیس افتاده تا شاید این ترفند باعث شود تا پرسپولیس بازی‌های آخر لیگ را با پیروزی پشت سر بگذارد. البته احتمالا بردهای آخر فصل هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. چون پرسپولیس با این روشی که بازی می‌کند فقط روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. به همین خاطر حرف زدن درباره قهرمانی پرسپولیس کمی مضحک به نظر می‌رسد. چون تیم‌های سایپا، استقلال، استقلال اهواز و سپاهان جلوتر از پرسپولیس قرار دارند و احتمال قهرمانی آنها بیشتر به چشم می‌خورد.

دنیزلی اواخر فصل به سیم آخر زده. او این روزها بادامکی، رضاییان، مامانی و سیدعباسی را از لیست پرسپولیس خط زده تا مثل همیشه تمرینات پرسپولیس با نفرات کمتری برگزار شود.

با تمام این اوصاف شرایط برای پرسپولیس خوب است. آنها در دو، سه روز گذشته تمرینات خوبی داشته‌اند. دنیزلی در این باره می‌گوید: «ما در روزهای گذشته تمرینات خوبی داشتیم. فکر می‌کنم با این وضعیت بتوانیم مس را در تهران شکست دهیم.»

رویارویی فرهاد کاظمی و دنیزلی نکته جالب توجه این بازی است. این دو مربی برای اولین بار روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. نیم فصل اول قبل از اینکه پرسپولیس به صباباتری بخورد فرهاد کاظمی از کار برکنار شد تا ضیایی در آن بازی روی نیمکت صبا بنشیند. حالا همه چیز فرق کرده. پس از آن همه اتفاق حالا دست نشان از مس کرمان اخراج شده تا فرهادکاظمی جانشین او شود. کاظمی در این شرایط فقط یک هفته با مس کار کرده. او در اولین حضورش روی نیمکت مس، در کرمان مقابل راه‌آهن مساوی گرفت تا اولین تجربه‌اش در کرمان خوب نباشد. البته آن بازی بدون تماشاگر برگزار شد. کاظمی بعد از بازی مقابل راه‌آهن گفت: «درست است که نتیجه این بازی نتوانست ما را راضی کند. اما ما برای جبران این نتیجه قول می‌دهیم که در تهران پرسپولیس را شکست دهیم. من به بازیکنانم ایمان دارم و مطمئنم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی روز سختی مقابل ما دارد.»

مسی‌ها برای بازی روز جمعه فقط تقی‌پور را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند. البته پیش از این گفته می‌شد که شاهین خیری و دغاغله نیز از لیست بازیکنان مس خط خورده‌اند. اما این حرف‌ها سریعا تکذیب شد و این دو بازیکن دیروز در تمرینات مس کرمان شرکت کردند.

بازی رفت پرسپولیس و مس کرمان مساوی تمام شد. باید دید در این بازی نتیجه جدیدی رقم می‌خورد یا اینکه دو تیم همچنان روی خط مساوی حرکت می‌کنند.

برنامه‌ دیدارهای هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه (۱۷/۱/۸۶)

*صباباتری تهران- ذوب‌آهن اصفهان ساعت ۱۶ ورزشگاه درخشان رباط‌کریم

*راه‌آهن تهران - فجر سپاسی شیراز ساعت ۱۶ ورزشگاه اکباتان تهران

*ملوان بندر انزلی - فولاد خوزستان ساعت ۱۶ ورزشگاه تختی انزلی

*پرسپولیس - مس کرمان ساعت ۱۷ ورزشگاه آزادی