گروه ورزش- اینکه مقداد نجف‌نژاد، مدیرعامل استقلال است یا نه، هنوز مشخص نشده، چه برسد به اینکه سرنوشت باشگاه مشخص شده باشد. نجف‌نژاد که گفته بود در مدت مدیریتش فقط «ماشین امضا» بوده و هیچ اختیاری نداشته، دیروز در مصاحبه‌ای گفت: «تازه می‌فهم مدیریت یعنی چی».

اشاره او به همان چند ساعتی است که اعضای هیات‌مدیره استعفا کرده‌اند و همه امور را خودش در دست گرفته. البته معلوم نیست همان چند ساعت هم نجف‌نژاد مدیرعامل بوده یا فرد دیگری.

دیروز با اینکه نجف‌نژاد خودش را مدیرعامل می‌دانست، محمدرضا بهمنی، بازرس سازمان تربیت بدنی در باشگاه استقلال می‌گفت: «نجف‌نژاد هیچ مسوولیتی در باشگاه ندارد و به زودی جای خود را به مدیرعامل جدیدی می‌دهد.» بهمنی که از طرف سازمان تربیت بدنی امور جاری باشگاه را برعهده گرفته، حرف‌های نجف‌نژاد را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «آقای نجف‌نژاد استعفا کرده و دیگر مدیرعامل باشگاه نیست.»

به گفته او مدیرعامل و اعضای جدید هیات‌مدیره طی چند روز آینده از طرف رییس سازمان تربیت‌بدنی انتخاب می‌شوند. البته بهمنی از نحوه انتخاب این نظرات اطلاعی ندارد.

شاید مهم‌تر از حذف استقلال، اتفاقات بعد از حذف باشد، اتفاقاتی که منجر به تغییر تمام تصمیم‌گیران استقلال شد که مشابه آن فقط با عوض شدن دولت دیده می‌شود. دوشنبه شب که اعضای هیات‌مدیره باشگاه جلسه اضطراری برگزار کردند، بعد از انتصاب ۳ استقلالی قدیمی در سمت‌های مختلف، دسته‌جمعی استعفا دادند تا به گفته خودشان به هواداران باشگاه احترام گذاشته باشند.

اعضای هیات‌مدیره در جلسه اضطراری خود با استعفای علی‌ نظری جویباری، سرپرست تیم فوتبال موافقت کرده و اصغر حاجیلو را به عنوان سرپرست جدید انتخاب کردند.

آنها همچنین با استعفای نجف‌نژاد، مدیرعامل و عباس ترابیان، معاون امور بین‌المللی باشگاه موافقت کردند. حذف چارت سازمان فوتبال که نتیجه‌اش کنار رفتن امیر قلعه‌نویی از باشگاه استقلال است هم یکی از مصوبات هیات‌مدیره بود. حسن روشن و منصور پورحیدری هم به ترتیب برای سمت‌های مدیریت تیم‌های پایه و مشاور امور فنی باشگاه انتخاب شده‌اند.

البته دیروز حسن روشن در مصاحبه‌ای گفت که هیچ تماسی با باشگاه استقلال نداشته و از مدیریت خود در تیم‌های پایه بی‌خبر است. شاید تا ۴۸ ساعت دیگر که تکلیف مدیرعامل استقلال روشن می‌شود، راست یا دروغ بودن این اخبار هم مشخص می‌شود.