دنیزلی: نصف بازیکنان به دردم نمی‌خورند

اکبر خان‌محمدی- با این باخت پرسپولیس باید قید قهرمانی در لیگ برتر را بزند. حالا فاصله امتیازات آنها با سایپا به ۱۲امتیار رسیده. با این وضعیت رسیدن به صدر جدول دور از دسترس است، به همین خاطر دنیزلی از بازیکنانش خواسته تا حواسشان را روی جام حذفی بگذارند تا شاید قهرمانی در این جام تمام خاطرات تلخ لیگ را از یاد ببرد. البته مشخص نیست او تا پایان جام‌حذفی و لیگ برتر در کنار پرسپولیس باشد. او با نتایج ضعیفی که در لیگ گرفته همه درها را به روی خودش بسته و احتمال برکناری‌اش زیاد است. دنیزلی در این باره می‌گوید: «هر تیمی که کارش با من به جدایی کشیده، به ضررش تمام شده. امیدوارم مسوولان پرسپولیس بعد از جدایی من پشیمان نشوند».

باخت بدی بود؟

بله، خودم هم قبول دارم که بد بازی کردیم. تیمی مثل پرسپولیس نباید این‌طور بازی کند و از حریفی مثل پیکان ۴گل بخورد. در کل فوتبال همین است و همیشه همه چیز آن‌طور که می‌خواهی پیش نمی‌رود احتمال چنین اتفاقاتی همیشه وجود دارد.

اما این اتفاقات خیلی کم در فوتبال ما به وجود می‌آید؟

موافقم. به نظر من چنین اتفاقاتی هر ۱۰ یا ۱۵سال یکبار رخ می‌دهد. این شانس بد من و تیمم است که چنین اتفاقاتی باید نصیبمان شود.

ولی این حرف شما منطقی نیست. چرا این اتفاقات سر تیم‌های دیگر نمی‌افتد؟

ببینید. من از نگاه یک مربی با شما حرف می‌زنم. به نظر من این یک بازی خاصی بود و چنین اتفاقاتی در یک بازی فوتبال کم می‌افتد. به همین دلیل می‌گویم که از شانس بد من و پرسپولیس است.

بازی را چطور دیدید؟

بازی خیلی خوبی بود. هر دو تیم برای بردن به زمین آمده بودند. اما توپ‌های پیکان به گل می‌نشست و موقعیت‌های ما یکی پس از دیگری از دست می‌رفت. آنها از هر کجا که می‌خواستند شوت می‌زدند و توپ‌هایشان را گل می‌کردند. اما بازیکنان ما پشت‌سر هم موقعیت تک به تک از دست می‌دادند. باور کنید اگر پنالتی باقری در همان ابتدای بازی گل می‌شد، نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد. قبلا هم گفتم که این بازی استثناء بود و نمی‌شد کاری کرد.

از کدامیک از بازیکنانتان راضی هستید؟

- نصف تیم به درد نمی‌خورند! بعضی از بازیکنان ما برای تیم بازی می‌کنند و بعضی دیگر برای خودشان. تقریبا نصف بازیکنان پرسپولیس باید فوتبال را کنار بگذارند. چون آنها فوتبال نمی‌فهمند. باور کنید اگر در شروع فصل، خودم تیم را می‌بستم حالا وضعیت اینطور نمی‌شد.

یعنی آری هان مقصر اصلی باخت‌های پرسپولیس است؟

- من این را نگفتم. آری‌هان هم مثل من مربی است. هر مربی در فصل نقل و انتقالات برای برنامه‌های که در طول فصل دارد بازیکن می‌گیرد. پس مشکل، آری‌هان نیست. من فقط می‌گویم بعضی از بازیکن‌ها به درد سیستم من نمی‌خورند.

می‌توانید مثال بنزید؟

من هیچ‌وقت اسمی از کسی نمی‌برم. آنهایی که تا به حال بدکار کردند، خودشان می‌دانند. اتفاقا هواداران هم آنها را می‌شناسند.

پرسپولیس چرا این بازی را باخت؟

به نظرم دلیل اصلی این باخت اشتباهات فردی بازیکنان خودمان بود. اشتباهات ما تا آخر بازی فقط تکرار می‌شد و من نمی‌دانستم چطور جلوی آن را بگیرم.

نظرتان درباره فرشید کریمی چیست؟

- حرفی درباره شخصی خاصی نمی‌زنم. فرشید هم مثل بقیه مقصر بود.

چرا آنقدر اصرار دارید که او از دروازه پرسپولیس محافظت کند؟

هر مربی طرز فکر خاصی دارد. بازیکنی از ترکیب من بیرون می‌رود که اشتباه کند. کریمی تا به حال خیلی کم اشتباه کرده!

او در بازی قبلی مقابل استقلال اهواز هم اشتباه کرده بود؟

هر کسی اشتباه می‌کند. آن اشتباه محرز نبود. او نباید به خاطر این اشتباه نیمکت نشین می‌شد.

درگیری شیث رضایی و نیکبخت را دیدید؟

من هنوز این صحنه را ندیدم. اما چیز‌هایی در این باره شنیده‌ام ، اگر این موضوع صحت داشته باشد حتما برخورد می‌کنم.

شنیده می‌شود که باقری با شما لج کرده و خوب بازی نمی‌‌کند؟

این حرف اصلا صحت ندارد. باقری بدکار نکرد او در هر پستی که بازی کرده خوب بوده. همه این حرف‌ها دروغ است.

در بازی با پیکان، ساها خوب بازی کرد اما تعویض شد.

من در آنها لحظه فکر کردم که حضور پروین در جناح چپ می‌تواند به نفع ما باشد. خوب می‌دانم که ساها خوب بازی کرده. اما می‌خواستم با این تعویض روند بازی را به نفع پرسپولیس تغییر دهم.

با این باخت احتمال اخراجتان است؟

برای من رفتن از پرسپولیس مهم نیست. من وظیفه‌ام را به طور کامل انجام داده‌ام. اگر همین الان مدیر عامل پرسپولیس حکم اخراجم را بزند از ایران می‌روم. اما این را بگویم که هر تیمی که کارش با من به جدایی کشیده، پشیمان شده و به ضررش تمام شده. من دوست ندارم این مشکل برای پرسپولیس به وجود بیاید.

با این باخت قهرمانی در لیگ برتر از دست پرسپولیس پرید؟

شاید همین‌طور است که شما می‌گویید. اما من هیچ‌وقت اینطور فکر نمی‌کنم. حتی از بازیکنان خواستم تا آخرین لحظه برای قهرمانی بجنگند. البته حالا بیشتر فکرمان روی جام حذفی متمرکز است و تلاش می‌کنیم تا در این بازی‌ها قهرمان شویم.