گروه ورزش- شاید سه امتیاز بازی استقلال در هفته بیستم به صباباتری داده شود! استقلالی‌ها در این بازی نباید از رحمتی استفاده می‌کردند. طبق رای کمیته انضباطی فدراسیون، رحمتی باید تا تاریخ ۳۰/۱۱/۸۵ با باشگاه سپاهان تسویه حساب می‌کرد و در غیر این صورت حق بازی کردن برای تیمش را نداشت. از آنجا که رحمتی جمعه ۴/۱۲/۸۵ مقابل صباباتری به میدان رفت و با سپاهان نیز تسویه حساب نکرده، حق بازی نداشته و احتمال دارد نتیجه مسابقه به سود صباباتری ثبت شود. نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید: «طبق درخواست باشگاه سپاهان، رحمتی باید ۳۰ بهمن‌ماه با باشگاه سابقش تسویه حساب می‌کرد. اما استقلالی‌ها هیچ اقدامی برای پرداخت این مبلغ نکرده‌اند. با این حساب پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون داده می‌شود تا تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود».

با این حساب کمیته انضباطی در روزهای آ‌ینده جلسه تشکیل می‌دهد و در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

اعتراض مسوولان صباباتری

بازی استقلال و صباباتری در روز جمعه حرف و حدیث‌های فراوانی داشت.

استقلال در حالی گل سوم را به صباباتری زد که خیلی از کارشناسان این گل را مردود اعلام کردند. کارشناسان داوری اشتباهات فاحش مسعود مرادی را در این بازی تایید کرده‌اند اما مرادی قضاوت‌اش را بی‌نقص می‌داند. او می‌گوید: «این برای اولین بار است که در مورد داوری‌ام نظر می‌دهم. این یکی از بهترین قضاوت‌هایی بود که در سال‌های اخیر انجام دادم. من در صحنه گل سوم زاویه خوبی داشتم و مطمئنم اشتباه نکردم».

با اینکه مرادی از نحوه قضاوت‌اش دفاع می‌کند، اما باز هم حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. هوشنگ نصیرزاده یکی از کارشناسان داوری درباره قضاوت مرادی می‌گوید: «به جرات می‌توان گفت که اگر گل سوم استقلال قبول نمی‌شد، این بهترین داوری در سال جاری بود.

مرادی با اشتباه فاحشی که داشت نتیجه بازی را عوض کرد و این برای جامعه داوری ما خوب نیست. به نظر من مرادی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفت و گل سوم استقلال را اشتباها درست اعلام کرد.»

باخت صباباتری در این بازی آنقدر برای مسوولان این تیم سنگین تمام شده که آنها حاضر شده‌اند به کمیته انضباطی بروند و علیه مرادی شکایت کنند.

حتی سرمربی و قائم‌مقام باشگاه صباباتری بعد از این بازی علیه داور مسابقه مصاحبه کردند.

آنها معتقد بودند تیمشان قربانی داوری شد و برای جلوگیری از حوادث احتمالی بعد از باخت استقلال، صبا را بازنده اعلام کردند. مرادی، سرپرست و قائم‌مقام باشگاه صباباتری در این باره می‌گوید:

«گل سوم استقلال خطا بود. منصوریان باید اخراج می‌شد و در یک صحنه فرزاد مجیدی ضربه سر دقیقی را با دست از دروازه بیرون کشید. در کل بازیکنان استقلال در برابر بازیکنان ما خطا کردند، ولی صباباتری دو اخراجی داد.

به نظر من استقلال باید در این بازی برنده می‌شد که شد! به هر حال مرادی با این قضاوتی که کرد باید جریمه شود.»