پرسپولیس به زمین سفت رسید!

گروه ورزش- به قول معروف پرسپولیس تازه روی دور افتاده بود و چرخش داشت می‌چرخید. اما هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر همه چیز را به هم ریخت. جایی که فیروز کریمی با حمایت تماشاگرانش چوب لای چرخ پرسپولیس گذاشت تا مصطفی دنیزلی طعم خوش پیروزی‌های مداوم را فقط برای یکی دو هفته بچشد. با این حال به نظر می‌رسد که این هفته شرایط فرق می‌کند. این را می‌شد به راحتی از تمرینات

پرسپولیسی ها که پشت‌درهای بسته انجام دادند فهمید. لیگ به جاهای حساسش رسیده و دیگر جایی برای ریسک کردن وجود ندارد. به خصوص اینکه اختلاف امتیاز پرسپولیسی ها با دو تیم صدر جدول زیاد است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. البته هواداران پرسپولیس می‌توانند خوشبین باشند که تیمشان امسال نهم نمی‌شود! آنها از این بابت می‌توانند روی قول اول فصل مصطفی دنیزلی حساب کنند. با همه این تفاسیر پرسپولیسی ها امروز در شرایطی به مصاف پیکان می‌روند که مثل هفته گذشته یک لشکر محروم و مصدوم دارند. شاخص‌ترین آنها هم مهرزاد معدنچی است که بعید به نظر می‌رسد به این بازی برسد. وضعیت کریم باقری هم که مشخص است و قطعا به این بازی نمی‌رسد. با این شرایط دنیزلی از زاویه دیگری به این بازی نگاه می‌کند. او اشاره‌ای به بازی رفت دو تیم می‌کند و می‌گوید: «بازی رفت را با اختلاف ۲گل برده‌ایم. پیکان را خوب می‌شناسم و البته زیاد نگران این بازی نیستم. می‌دانم که آنها تیم منسجم و هماهنگی هستند و همیشه مقابل پرسپولیس سفت و محکم بازی کرده‌اند. ما هفته گذشته روی یک اشتباه فردی باختیم و همه دیدند که چند تا توپ را گل نکردیم. پرسپولیس هنوز هم فرصت دارد که به قهرمانی فکر کند. برای بازی با پیکان تاکتیک‌های متفاوتی را اجرا می‌کنم. به همین دلیل هم بود که یکی دو جلسه از تمرینات را پشت درهای بسته انجام دادم». دنیزلی ادامه می‌دهد: «حالا شرایط حساس شده. حتی هواداران هم حوصله ابتدای فصل را ندارند. گرفتن هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی اعصاب آنها را به هم می‌ریزد. امیدوارم که بازی با پیکان اینطور نشود و هواداران با خیال راحت به خانه‌هایشان برگردند.» شرایط کاملا عوض شده. از روزی که دنیزلی قول داد روزهای بد پرسپولیس تمام شده، فقط دو هفته می‌گذرد و آنها دوباره به خانه اول رسیده‌اند. باید دید بازی با پیکان می‌تواند آنها را دوباره در مسیر موفقیت قرار دهد یا اینکه همه چیز به روز اولش برمی‌گردد؟ اما در طرف مقابل، بررسی وضعیت پیکان از نیم‌فصل دوم به بعد نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها چندان هم نباید دلخوش به این بازی باشند. پیکان یکی از تیم‌های متحول شده نیم فصل دوم است و دارابینیان ثابت کرده که هر وقت تیمش نیاز به گرفتن نتیجه داشته این کار را انجام داده. خودش آمادگی بالای پیکان در نیم فصل دوم را این طور توصیف می‌کند و می‌گوید: « اواخر نیم‌فصل اول سعی کردیم با انجام یک برنامه از پیش تعیین شده در مسیری قرار بگیریم که به موفقیت نزدیک شویم. خوشبختانه بیشتر بازیکنان در رسیدن به این هدف موفق عمل کردند و باعث شدند تا پیکان نتایجی را که می‌خواهد بگیرد. ما در حال حاضر و در مجموع تیمی عملکرد خوبی داشتیم. این ادعای ما را مقایسه جدول نیم‌فصل اول و دوم ثابت می‌کند. هدف پیکان کاملا مشخص است و در این مقطع زمانی آن قدر آمادگی دارد که می‌تواند مقابل رئال‌مادرید هم بازی کند».

با روحیه بالایی که دارابینیان از پیکان توصیف می‌کند، پرسپولیسی‌ها روز مشکلی در آزادی دارند. این را خود دارابینیان هم تایید می‌کند و ادامه می‌دهد. «هدف این هفته ما گرفتن ۳امتیاز در ورزشگاه آزادی است. برایمان هم فرقی نمی‌کند حریف چه کسی است. پیکان برای رسیدن به موفقیت بیشتر تلاش می‌کند و قول می‌دهم اگر پرسپولیس‌ را شکست ندهیم روز سختی را برای آنها رقم می‌زنیم. اغراق نمی‌کنم اگر بگویم پرسپولیس با صخره بازی دارد!» اعتماد به نفس سرمربی پیکان قابل ستایش است. اما پرسپولیس هر چقدر هم که از روزهای اوجش فاصله داشته باشد باز پرسپولیس است.

ابراهیم اسدی کاپیتان پرسپولیس می‌گوید: «فقط کافی است تا یک بازی را ببازیم. آن وقت زمین و زمان روی ما زوم می‌کند. ما پرسپولیس‌ هستیم و همه تیم‌ها به خاطر نام باشگاه هم که شده مقابل ما سفت و محکم بازی می‌کند. درست است که از دوران اوجمان فاصله گرفته‌ایم اما هرچه نباشد باز هم پرسپولیس هستیم. همیشه ثابت کردیم مقابل تیمی که فوتبال بازی می‌کند بهترین بازی‌هایمان را انجام می‌دهیم.

پیکان یکی از آن تیم‌ها است. نمی‌گویم پیکان را می‌بریم اما می‌دانم مقابل این تیم خوب بازی می‌کنیم». محسن بیاتی‌نیا یکی از بهترین گلزنان پیکان هم در مورد این بازی اظهار نظر کرده است. او شانس بیشتری را برای پیکان قائل شده و می‌گوید: «پیکان در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته است و شرایط بهتری دارد. به نظر من بدترین بازی پیکان در رقابت‌های امسال دیدار مقابل پرسپولیس بود، ولی در این بازی باید آن شکست را جبران کنیم. حریف ما نوسان زیادی در رقابت‌های این فصل داشته و انتقام شکست در بازی رفت انگیزه بچه‌ها را بالا برده با تکیه بر این دو عامل می‌گویم که پیکان شانس بیشتری برای رسیدن به پیروزی دارد».