گروه ورزش- بازی با بلاروس شروع خوبی نبود.وقتی تیم امید ایران مقابل این تیم اروپای شرقی با یک گل بازی را واگذار کرد امید خیلی‌ها نسبت به بگوویچ ناامید شد.با این حال خودش اصلا نگران نیست. او حتی به صعود تیم ایران از گروهش امیدوار است و می‌گوید: «تجربه نشان داده که در ایران نباید زود قضاوت کرد. تیم امید هنوز خیلی کار دارد. اما مطمئن باشید که ایران بهترین بازی‌هایش را در این رقابت‌ها انجام می‌دهد و می‌تواند از گروه خودش صعود کند». مربیان بازی اول هر تورنمنتی را بازی کلیدی می‌دانند. از اینکه شما در گام اول با استرالیا روبرو شده اید نگران نیستید؟

این نقطه شروع است. اما لحظه پایان کار نیست. فوتبال استرالیا قابل احترام است. آنها در بازی اول پلی‌آف ۱۱بر صفر چین تایپه را شکست دادند که نتیجه‌ای طبیعی نبود. این نتیجه در فوتبال قابل تحسین است اما ما در مجموع ۶ بازی در این گروه داریم و فارغ از هر نتیجه‌ای که در آزادی مقابل استرالیا بگیریم برای صعود کاری طولانی خواهیم داشت، پس با این بازی کار تمام نمی‌شود چه ببریم چه ببازیم.

از حریف چه اطلاعاتی دارید. مطالعات تان روی این تیم از چه زمانی شروع شده و چقدر است؟

من هرگز بازی آنها را ندیده‌ام. فقط نتایج دو بازی این تیم را می‌دانم و نام بازیکنان بازی اول را متوجه شده‌ام. سعی می‌کنم ترکیب بازی برگشت مقابل چین تایپه را هم به‌دست بیاورم. می خواهم بفهمم که آنها چرا اینقدر تغییر کردند و از پیروزی ۱۱ بر صفر در زمین حریف به برد ۱ بر صفر در خانه رسیدند. به علاوه یکی از مسوولان فنی را مامور می‌کنم تا برای مشاهده بازی‌های تدارکاتی حریف به هنگ کنگ برود. در آنجا المپیک استرالیا با هنگ کنگ، المپیک چین و المپیک جامائیکا در یک جام چهار جانبه شرکت دارد و بعد برای دیدار با ما به تهران می‌آید.

وضعیت تیم المپیک ایران چقدر راضی‌کننده است؟ شما فقط یک ماه است که مربی تیم شده‌اید و تابه حال هیچ تمرین کاملی نداشته‌اید. یک بازی تدارکاتی با بلاروس و یک بازی با امارات بیشتر هم در برنامه تان نیست. این شرایط کمی نگران کننده نیست؟

درسته، این شرایط نگران‌کننده است و اصلا راضی نیستم، ما مشکل وقت داریم.

اما برنامه مسابقات تابستان گذشته اعلام شده بود.

من از ۱۶ ژانویه - ۲۶ دی شروع کردم. باشگاه‌ها هم درگیر مسابقات لیگ هستند و نمی‌شود بازیکنان را در اختیار گرفت. ولی با همه این مسایل خوشبین‌ام. یکشنبه به امارات می‌رویم و روز سه‌شنبه با تیم المپیک آنها بازی می‌کنیم. یک هفته‌ای که آنجا هستیم فرصت خوبی برای کار با تیم است.

ظاهرا حضور اولادی هم قطعی نیست؟

هنوز مشکل رضایت نامه او از باشگاه الشباب حل نشده است. مهرداد ۲-۳ ماهی است که از شرایط مسابقه دور است و از این بابت واقعا متاسفم. ممکن است او آماده نباشد!

تیم این دوره به نسبت دوره‌های قبل کمتر نام بزرگی در خود دارد. چهار سال پیش المپیک ایران با چندین ستاره جوان وارد بازی‌های انتخابی شده بود.

بله می دانم . به همین دلیل می‌خواهم حسین کعبی را دعوت کنم. او تجربه جام جهانی را هم دارد.