پایان جنگ روانی اهوازی‌ها

میثم بهرامی - تهدیدهای مدیرعامل استقلال اهواز درباره کناره‌گیری از لیگ برتر فوتبال که به نظر می‌رسید این بار جدی‌تر از همیشه است، باز هم مثل دفعات قبل عملی نشدند. علی شفیعی‌زاده، مدیرعامل استقلال اهواز که ۴روز قبل از بازی تیمش با پرسپولیس تهران به خاطر جنگ روانی یا هر دلیل دیگری اعلام کرده بود تیمش را از لیگ بیرون می‌کشد، پنج‌شنبه از تصمیم تکراری خود منصرف شد. البته برای اینکه انصراف آنها از عملی کردن تهدیدشان طبیعی باشد، سرپرست استقلال اهواز مصاحبه کرده و گفته که بازی مقابل پرسپولیس به درخواست بازیکنان تیم انجام می‌شود. به گفته سرپرست استقلال اهواز «بازیکنان این تیم درخواست کتبی خود را پنج‌شنبه برای شفیعی‌زاده فرستاده‌اند و در این نامه از او خواستند مقابل پرسپولیس به میدان بروند.» هم‌زمان با درخواست بازیکنان استقلال اهواز، فدراسیون فوتبال هم روی خروجی سایت رسمی خود خبری مخابره کرد که برگزاری مسابقه استقلال اهواز - پرسپولیس را تایید می‌کرد. در این خبر فدراسیون فوتبال رسما اعلام کرد که بازی استقلال اهواز - پرسپولیس به جای ورزشگاه تختی در ورزشگاه نفت اهواز برگزار می‌شود. فدراسیون همچنین ساعت برگزاری بازی را هم از ۱۶ به ۳۰/۱۴ تغییر داده تا برگزاری مسابقه با مشکل نور مواجه نشود.

هر چند تهدیدهای اهوازی‌ها از نظر روانی تاثیری روی پرسپولیسی‌ها نگذاشت، اما این تهدیدها حداقل توانستند مسوولان سیاسی و ورزشی خوزستان را ترغیب کنند که به کمک استقلال اهواز بروند. شفیعی‌زاده زمانی که خبر کناره‌گیری تیمش از لیگ برتر را اعلام کرد، گفت دلیل تصمیمی که گرفته، مشکلات مالی و مدیریتی است. او برخلاف دفعات قبل به برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال و قضاوت داوران اشاره نکرد و فقط گفت از بی‌توجهی مسوولان استان ناراحت است.

شفیعی‌زاده از حمایت نشدن بخش‌خصوصی توسط مسوولان دولتی ناراحت است. البته حرف‌های او را یکی از نمایندگان مجلس هم تایید می‌کند. محمدسعید انصاری، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «وقتی دولت به بخش‌خصوصی کمک نکند عواقبی بهتر از این نخواهیم داشت. در کشورهای دیگر از بخش‌خصوصی حمایت می‌کنند اما در کشور ما نه تنها از آنها حمایت نمی‌کنیم، شاید در برخی مواقع حتی آنها را اذیت هم می‌کنیم.»

البته با وجود تهدیدهای جدی اهوازی‌ها، آنها تا پایان وقت اداری پنج‌شنبه هیچ نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ندادند. محمدمهدی نبی، دبیرکل موقت فدراسیون فوتبال همین موضوع را دلیل برگزاری بازی استقلال اهواز - پرسپولیس می‌داند و می‌گوید: «کناره‌گیری استقلال اهواز از لیگ مبنای ورزشی ندارد. بنابراین بازی آنها مقابل پرسپولیس برگزار می‌شود، باشگاه استقلال اهواز فقط از مسوولان فوتبال استان خوزستان درخواست کمک کرده تا بتواند زمینه مناسبی برای ادامه فعالیت خود فراهم کند. این تیم برای کناره‌گیری از لیگ باید به فدراسیون نامه می‌زد که هنوز هیچ نامه‌ای از طرف آنها به فدراسیون ارسال نشده.»

حالا اهوازی‌ها با یک جنگ روانی که تبعات آن امروز مشخص می‌شود، ساعت ۳۰/۱۴ با پرسپولیس بازی می‌کنند. استقلال اهواز هم مثل پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی است. هر چند فاصله هر دو آنها با صدر جدول خیلی زیاد است، اما هنوز هم شانس رسیدن به صدر جدول را دارند. دنیزلی سرمربی پرسپولیس درباره این مسابقه می‌گوید: «استقلال هم مثل همه تیم‌ها است. اگر خوب بازی کنیم می‌بریم ولی اگر خودمان نباشیم راحت می‌بازیم. ما فقط باید مثل دو بازی قبلی اعتماد به نفس داشته باشیم. اگر اعتماد به نفسمان را از دست ندهیم دیگر برای بچه‌ها فرقی نمی‌کند مقابل چه تیمی و در چه شهری بازی می‌کنند. باید آنها را خوب توجیه کنم که دیگر فرصت از دست داده امتیازی نداریم. باید همه بازی‌ها را ببریم تا سایپا را بگیریم.»

امروز غیر از بازی استقلال اهواز - پرسپولیس، پاس و صباباتری هم با یکدیگر مسابقه می‌دهند. این بازی ساعت ۴۵/۱۴ در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار می‌شود.