تهدید تکراری استقلال اهواز

فرهاد احمدی- استقلال اهواز از لیگ برتر کناره‌گیری کرد. علی شفیع‌زاده، مدیرعامل استقلال اهواز با اعلام این خبر می‌گوید: «این تصمیم را یکدفعه نگرفته‌ایم و مدت‌ها بود که قصد این کار را داشتیم اما شرایط به گونه‌ای شده که دیگر نمی‌توانیم به کارمان در لیگ ادامه دهیم». اختلافات باشگاه استقلال اهواز با فدراسیون فوتبال از زمان اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی امید آغاز شد. شفیع‌زاده از سازمان لیگ درخواست کرد که بازی این تیم با پرسپولیس به دلیل حضور ۴ بازیکنن این تیم در اردوی تیم ملی لغو شود. ولی فدراسیون صراحتا اعلام کرد چون بازیکنان دعوت شده این تیم به تیم امید، زیر ۲۳ سال هستند و بازیکن امید محسوب می‌شوند بازی را لغو نمی‌کند. در مدت ۵ سالی که شفیع‌زاده مسوولیت باشگاه استقلال اهواز را بر عهده گرفته است بارها و به دلایل مختلف اعلام کرده که از لیگ کناره‌گیری می‌کنند تا با جنگ روانی تیم مقابل را از پیش بازنده کند. البته شفیع‌زاده این موضوع را قبول ندارد. او می‌گوید: «اصلا چنین چیزی نیست. در موارد قبلی قضیه فرق می‌کرد. اما این بار تصمیم ما جدی است».

استقلال اهواز تنها باشگاه خصوصی حاضر در لیگ برتر است و در ابتدای فصل بعد از مصدومیت ابراهیم میرزاپور در اردوی تیم ملی از فدراسیون درخواست خسارت کرد که با مخالفت آنها مواجه شد. ولی شفیع‌زاده دلیل اصلی انصراف این تیم از لیگ برتر را عدم حمایت مسوولان استان خوزستان از بخش خصوصی و شعار دادن فقط برای جذب افکار عمومی می‌داند. هر چند که هنوز هم برخی معتقدند استقلال اهواز به دلیل مشکلات مالی از لیگ کناره‌گیری می‌کند. ولی شفیع‌زاده خلاف این را می‌گوید: «ما مشکل مالی نداریم اگر داشتیم پاداش برد برابر پاس را در رختکن به آنها نمی‌دادیم». اما با این حال مقابل پرسپولیس حاضر نمی‌شویم. از تک‌تک بازیکنان تشکر می‌کنم . به هر حال تمرینات تیم تعطیل شده و در صورت مخالفت فدراسیون با کناره‌گیری ما، تیم امید خود را در بازی‌های لیگ برتر شرکت می‌دهیم».

با این حال بعید نیست که استقلال اهواز با این همه هزینه‌ای که کرده برای این فصل از لیگ کناره‌گیری نکند و حرف‌های شفیع‌زاده فقط مانوری برای جذب حمایت مسوولان استان باشد.شفیع‌زاده خوب می‌داند در صورت ادامه دادن لیگ با تیم امیدها احتمال سقوط تیمش به لیگ دسته اول وجود دارد و اگر این اتفاق بیفتد از قیمت امتیازش حداقل یک‌میلیارد تومان کم می‌شود. اگر هم از لیگ کناره‌گیری کنند فدراسیون فوتبال می‌تواند امتیاز تیم لیگ برتری این باشگاه را لغو کند و در این صورت شفیع‌زاده حدود ۲میلیارد تومان ضرر می‌کند. البته این مبلغ جدا از بودجه‌ای است که او خرج تیمداری و خرید بازیکن کرد.