لیگ زیر سایه تیم امید

جمعه ۲۷/۱۱/۸۵

استقلال تهران - فولاد خوزستان، داور: یدا... جهانبازی، کمک‌ها: اسماعیل صفیری، حسین خانبان- پیکان - راه‌آهن، داور:‌ نوید مظفری، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان، فریدون سلاحی- مس ‌کرمان - فجرسپاسی شیراز، داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: حسن کامرانی، محمدرضا منصوری-سایپا - ملوان،داور: شاهین حاج‌بابایی، کمک‌ها: جواد تقی‌پور، سهراب ساعی-برق ‌شیراز - ذوب‌آهن اصفهان، داور: مسعود مرادی، کمک‌ها: علیرضا کهوری، غلام آموزگار

شنبه ۲۸/۱۱/۸۵

استقلال اهواز - پرسپولیس، داور: سعید مظفری‌زاده، کمک‌ها: حسین نجاتی، صفدر احمدی-پاس - صباباتری،داور: رحیم رحیمی‌مقدم، کمک‌ها: حیدر شکور، رامین عرفانیان-سپاهان اصفهان - ابومسلم خراسان،داور: هدایت ممبینی، کمک‌ها: علی موغنی، بابک داوری اکبرخان محمدی- هفته نوزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در حالی روز جمعه شروع می‌شود که تغییراتی در برنامه بازی‌های روز دوم این هفته صورت گرفته است. در حالی که قرار بود مسابقات این هفته لیگ برتر در روزهای ۲۷ و ۲۹ همین ماه در شهرهای مختلف برگزار شود، اما به خاطر دیدار دوستانه تیم فوتبال امید با امارات این بازی‌ها به روز شنبه موکول شد. روز جمعه سایپا صدرنشین این بازی‌ها در ورزشگاه خانگی خود میزبان ملوان بندر انزلی خواهد بود ودر ورزشگاه آزادی نیز استقلال باید میزبان فولاد خوزستان باشد.

دایی روی سکو سایپا این هفته در حالی به مصاف ملوان می‌رود که علی دایی بازیکن - سرمربی خود را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد. دایی نه تنها نمی‌تواند برای تیمش بازی کند بلکه اجازه نشستن روی نیمکت را هم ندارد. او به خاطر نداشتن کارت مربیگری باید از روی سکوها تیمش را هدایت کند.نبود دایی به معضل بزرگی تبدیل شده، بازیکنان این تیم روحیه مسابقه دادن را ندارند. این را ابراهیم صادقی کاپیتان سایپا می‌گوید: «نبود دایی در تیم مشکل بزرگی است. وجود او در کنار ما خیلی موثر است. اما متاسفانه دایی به خاطر سه اخطاره شدن اجازه بازی کردن ندارد. امیدوارم ملوان را بدون مشکل ببریم تا از کورس قهرمانی عقب نیفتیم.»

اما دایی بر خلاف کاپیتان تیمش حرف می‌زند. او معتقد است که نبودش در ترکیب مشکل‌ساز نمی‌شود. سرمربی سایپا از بازیکنانش خواست تا مثل همیشه دونده و جنگنده بازی کنند و ملوان را مثل بقیه تیم ها شکست دهند. او می‌خواهد با این کار اختلاف امتیازاتش را با پرسپولیس و استقلال حفظ کند.اما در طرف دیگر میدان ملوان امیدوارانه‌تر به بازی نگاه می‌کند. آنها می‌خواهند از نبود دایی استفاده کنند و هر طور شده سه امتیاز از سایپا بگیرند. آنها با این برد و احتمالا لغزش برق شیراز می‌توانند به رده سیزدهم جدول صعود کند.

اما اگر ببازند آب از آب تکان نمی‌خورد و در همان رده چهاردهم لیگ می‌مانند.» به هر حال احمدزاده و شاگردانش عزمشان را جزم کرده‌اند تا صدرنشین لیگ برتر را شکست دهند. احمدزاده سرمربی ملوان می‌گوید: «کمبودی نسبت به سایپا نداریم و می‌توانیم از صدرنشین لیگ برتر امتیاز بگیریم اما سایپا از نظر روحی و روانی کاملا آماده است و می‌تواند حریف خطرناکی برای ما باشد.»

اولین تجربه یونگ در دیگر بازی این هفته لیگ، استقلال تیم دوم جدول رده‌بندی باید به مصاف فولاد قعرنشین برود. نکته جالب توجه اینکه، این بازی اولین تجربه تئودور یونگ است. او در این بازی برای اولین بار روی نیمکت استقلال می‌نشیند و کارش را شروع می‌کند.استقلال این روزها از لحاظ روحیه شرایط مناسبی ندارد. در استقلال تفرقه به‌وجود آمده. از آن طرف هم مرفاوی به فکر جدایی از استقلال است و طبق شنیده‌ها قرار است استعفا دهد. این موضوع به بازیکنان هم انتقال داده شده است! یکی از بازیکنان که خیلی از جدایی مرفاوی ناراحت شده، انصاریان است! او که تجربه بدی با یونگ داشته دوست ندارد مرفاوی از استقلال جدا شود تا دوباره خاطرات بدش تکرار شود. با این حال استقلال برای این بازی شرایط مناسبی ندارد. اما مربیان استقلال نمی‌خواهند این موضوع را نشان بدهند.اقبالی در این باره می‌گوید: «استقلال شرایط خوبی دارد. برای بازی با فولاد کاملا آماده هستیم و هیچ مشکلی نداریم.»

یونگ در تمرین دیروز کارهای تاکتیکی تیمش را مرور کرد و روی نقاط ضعف و قوت استقلال کار کرد. او معتقد است که استقلال برنده این بازی است و آنها به راحتی می‌توانند فولاد قعرنشین را ببرند.

اما فولادی‌ها نمی‌خواهند به راحتی به تیم دوم جدول امتیاز بدهند. ایناسیو سرمربی پرتغالی فولاد برنامه‌های ویژه‌ای برای بازی با استقلال تدارک دیده است. او چندین بار فیلم‌ بازی‌های استقلال را مرور کرده و متوجه شده که شکست دادن حریف‌اش کار سختی نیست. او می‌گوید: «استقلال نقاط منفی زیادی دارد و ما می‌توانیم با استفاده از موقعیت‌ها این تیم را در آزادی شکست دهیم. من برنامه‌های ویژه‌ای برای این بازی دارم و امیدوارم حریف خطرناکی برای استقلال باشیم.»فولاد در حال حاضر شرایط مناسبی در لیگ ندارد. این تیم به همراه راه‌آهن در قعر جدول قرار دارد و برای فرار از رتبه شانزدهم باید حریفان خود را یکی پس از دیگری شکست دهد.