«بنا» دست‌های مادرش را بوسید

مراسم تجلیل از قهرمانان المپیکی به میزبانی رییس‌جمهوری با صحنه‌های جدید و زیبایی برگزار شد. به گزارش ایسنا، سالن بزرگ وزارت کشور میزبان قهرمانان المپیکی ایران بود. مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک لندن با حضور مسوولان و بسیاری از اعضای کاروان ورزشی ایران در وزارت کشور برگزار شد و رییس‌جمهوری از قهرمانان مدال‌آور و کادر فنی آنها تجلیل کرد. در این مراسم محمود احمدی‌نژاد، محمد عباسی، محمد علی‌آبادی، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد، رسولی‌نژاد، ساکی‌زاده، علی سعیدلو، حمید سجادی، مهدی چمران و جمعی از روسای فدراسیون‌های ورزشی نیز حضور داشتند. این مراسم که با حضور پرشور مردم نیز همراه بود در حالی آغاز شد که بسیاری از ورزش‌دوستان هنوز وارد سالن نشده بودند و تجمع زیادی در خیابان‌های اطراف محل برگزاری ایجاد شده بود.

در این برنامه حسین رضازاده به عنوان دارنده مدال طلای المپیک‌های سیدنی و آتن نخستین کسی بود که پشت تریبون رفت. رییس فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: «ورزشکاران ایران در المپیک لندن فعل خواستن را صرف کردند. ما در حالی جایگاه ۱۷ را به دست آوردیم که بسیاری از کشورهای اروپایی پشت سر ما بودند. با تلاشی که وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، ورزشکاران و مربیان انجام دادند و حمایت‌هایی که رییس جمهور از ورزشکاران کرد، انگیزه قهرمانان بیشتر شد و امیدوارم این نتایج ادامه پیدا کند.»

دومین سخنران این برنامه محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان بود. او از عملکرد کاروان ایران در لندن گفت و به آینده درخشان ورزشکاران اشاره کرد. پس از صحبت‌های وزیر ورزش مراسم تجلیل از قهرمانان آغاز شد. نخستین تیمی که هدایای خود را از دست رییس‌جمهور گرفتند وزنه‌برداران بودند. حسین رضازاده، کورش باقری، کیانوش رستمی، نواب نصیر شلال، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی از خانواده وزنه‌برداری بودند که از آنها تجلیل شد.

دومین تیم که با حمایت پرشور حاضران در سالن به صحنه آمدند تیم قهرمان المپیک، یعنی کشتی فرنگی بود. نکته جالب توجه که با تشویق پرشور هواداران همراه بود، حضور مادر محمد بنا در سالن بود که به روی صحنه آمد و هدیه محمد بنا را با دستان خودش به او اهدا کرد. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با بوسیدن دست مادرش او را پشت تریبون برد و چند کلمه‌ای با مردم صحبت کردند.

مادر محمد بنا بیان کرد: «از همه مردم و مسوولان تشکر می‌کنم. محمد هر کاری که کرده از دعای ملت ایران است. از حمایت‌های مسوولان است. امیدوارم لطف خدا همیشه شامل حالش باشد و بتواند افتخارآفرینی کند.»

احمدی‌نژاد: باید در بازی‌های آسیایی دوم شویم

در ادامه رییس‌جمهور با بیان اینکه «دولت با همه توان در خدمت حمایت از ورزش کشور است و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد»، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و هدفگذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که ورزش ایران با حداکثر توان، تعداد و تنوع ورزشکاران زن و مرد و با رعایت عظمت ملت ایران در میادین مختلف ورزشی جهان حضوری موفق داشته باشند.

محمود احمدی‌نژاد با تشکر صمیمانه از مربیان،‌ سرپرستان، ورزشکاران، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به خاطر کسب قهرمانی‌ها و مدال‌آوری ورزشکاران در المپیک ۲۰۱۲ لندن، گفت: دوباره این موضوع ثابت شد که ملت ایران در هر مقطعی که تصمیم به انجام کاری گرفت و با یاد خدا در آن مسیر حرکت کرد به موفقیت دست پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه «دو آوردگاه مهم بازی‌های آسیایی و المپیک برزیل برای آینده ورزش کشور در راه است»، تصریح کرد: انتظار ما از خانواده بزرگ ورزش کشور، کسب مقام دوم در بازی‌های آسیایی است.

وی با بیان اینکه «در المپیک لندن جای بسیاری از ورزشکاران رشته‌های ورزشی کشور از جمله بسکتبال، هندبال و والیبال و نیز جای بسیاری از بانوان ورزشکار ایران خالی بود»، گفت: ما توانایی آن را داریم تا در بسیاری از رشته‌ها حضور داشته باشیم و باید برای رسیدن به این هدف از امروز تلاش کنیم. رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تیم ملی کشتی ایران فنی‌ترین کشتی‌گیران را در خود داشت و اگر کمی دلخوری میان ما و فدراسیون جهانی کشتی به‌وجود نمی‌آمد قطعا کشتی‌گیران ایرانی به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیران جهان و المپیک معرفی می‌شدند.

وی با اشاره به تلاش‌ها و زحمات «محمد بنا» اظهار کرد: هیات دولت مصوبه‌ای برای تجلیل از محمد بنا با اعطای نشان درجه یک شجاعت و لیاقت به ایشان به تصویب رسانده است و وزیر ورزش و جوانان باید به زودی مراسم ویژه‌ای برای تجلیل از این مربی ایرانی و اعطای نشان تصویب شده به وی برگزار می‌کند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ محمد بنا با شایستگی‌هایی که دارد، حداقل باید تا ۶ المپیک دیگر برای ملت ایران مدال‌آوری و افتخارآفرینی کند.

در ادامه محمد بنا نیز گفت: «از همه تشکر می‌‌کنم. مردم و مسوولان حمایت خوبی از ورزشکاران کردند. هر کاری که در کشتی فرنگی انجام شد به کمک مربیان، همکاران و مدیران ورزش بود. محمد بنا به تنهایی این کارها را نکرده است. من از همه همکارانم و مردم ایران تشکر می‌کنم. محمد بنا که امروز صبح ایران را ترک کرد تا پس از ده سال تنها دخترش را ببیند قرار شد با دستور رییس جمهور به کارش در تیم ملی ادامه دهد البته اشاره می کند که شرایط هم باید مهیا باشد.»

محمد بنا در این باره اظهار کرد: به دبی می‌روم تا دخترم را ببینم. تصمیمم در مورد تیم ملی همان بود که قبلا گفتم اما رییس‌جمهور دستور داد که بمانم.

در ادامه برنامه در حالی که حاضران در سالن حمید سوریان، امید نوروزی،‌ قاسم رضایی و محمد بنا را تشویق می‌کردند طرف دیگر سالن به تشویق سعید عبدولی پرداختند و با فریادهای «سعید عبدولی، سعید عبدولی» از او حمایت کردند. پس از آن آزادکاران ایران در المپیک لندن، ورزشکاران تکواندو و دوومیدانی نیزتجلیل شدند.

در ادامه مراسم که همه در انتظار هدایای چند ورزشکار به خصوص سعید عبدولی بودند مجری برنامه،‌ جواد محجوب، سعید عبدولی، الهه احمدی و علی مظاهری را به روی صحنه فراخواند و رییس‌جمهور از آنها نیز تجلیل کرد.

در مراسم تجلیل از قهرمانان المپیکی، از سعید عبدولی که ناداوری دستش را از کسب مدال المپیک کوتاه کرده بود، همانند طلایی‌ها تقدیر شد. در همین رابطه فرنگی‌کار وزن ۶۶ کیلوگرم اظهار کرد: رییس‌جمهور در مراسم شب گذشته از من همانند دارندگان مدال طلا با اعطای ۲۰۰ سکه تقدیر کرد که از وی تشکر و قدردانی می کنم. پیش از این نیز حسین هدایتی یک دستگاه خودروی پژو پارس به من هدیه کرده بود.

عبد ولی که هنوز در حسرت مدال طلای المپیک به سر می‌برد، گفت: حاضرم تمام ۲۰۰ سکه را بدهم تا مدال المپیک را به دست آورم، یا زمان دوباره به عقب بازگردد و با تغییر داور بتوانم در آن کشتی برنده از تشک بیرون آیم.