استقبال بی‌نظیر مردم از قهرمان دو ومیدانی

احسان حدادی دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک در میان استقبال پرشور هوادارانش از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) به تهران بازگشت. هواداران احسان حدادی، پیشکسوتان رشته دوومیدانی و جمع کثیری از اقوام و بستگان و همچنین دوستان وی برای استقبال از دارنده مدال نقره رقابت‌های پرتاب دیسک المپیک از ساعت اولیه بامداد دیروز در فرودگاه امام خمینی‌(ره) حاضر شده بودند. در حالی که بیشتر هواداران احسان پیراهن‌های سفید یک دستی را به تن داشتند که عکس قهرمان پرتاب دیسک ایران روی آن نقش بسته بود، با در دست داشتن حلقه‌های گل و دسته گل و همچنین پلاکارد و بنرهای مختلف در انتظار ورود احسان حدادی بودند.در میان هواداران حدادی ورزشکاران رشته‌های مختلف دوومیدانی از جمله لیلا رجبی و همسرش نیز دیده می‌شدند. در حالی که گروه موسیقی برای پیشواز قهرمان پرتاب دیسک ایران آهنگ‌ها و سرودهای ملی می‌نواخت و جمع کثیری از حاضران در فرودگاه و هواداران حدادی در سالن انتظار پشت دیوار شیشه‌ای منتظر حدادی بودند، ناگهان حضور علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در فرودگاه همه را غافلگیر کرد. کفاشیان که خود به عنوان یکی از روسای سابق این فدراسیون و پیشکسوت دوومیدانی همواره به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده این ورزش از حدادی حمایت می‌کرد، در ساعت اولیه بامداد نیز برای حمایت از این قهرمان ایران به فرودگاه آمد و همچون دیگران به انتظار وی نشست. نگاه‌ها به پله سالن ورودی فرودگاه دوخته شده بود و همه منتظر بودند تا حدادی ظاهر شود، اما ناگهان عادل فردوسی‌پور و رضا جاودانی دو مجری مطرح تلویزیون که برای پوشش بازی‌های المپیک به لندن سفر کرده بودند، از پله‌ها پایین آمدند. جمعیتی که پیش از این یک صدا حدادی را تشویق می‌کرد، با دیدن چهره فردوسی‌پور وی را مورد تشویق قرار دادند. سرانجام پس از انتظار طولانی مدت برای حاضران در فرودگاه، احسان حدادی دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک از پلکان سالن ورودی فرودگاه پایین آمد و در حالی که مدال خود را می‌بوسید و برای هواداران دست تکان می‌داد، در آغوش خانواده و دوستانش جای گرفت. علاقه‌مندان و هواداران حدادی پس از تشویق وی تا درب منزل او را همراهی کردند و حدادی در میان استقبال پرشور هواداران خود به خانه رفت.

احسان حدادی بلافاصله پس از بازگشت به ایران گفت: تصمیم دارم مدال خود را به بچه‌های سرطانی هدیه کنم و همین امروز(دیروز) نیز برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان به این استان سفر می‌کنم. به گزارش ایسنا، احسان حدادی گفت: واقعا از این استقبال پرشور شگفت زده شدم. واقعا نمی‌دانم چگونه از این مردم خوب تشکر کنم که این قدر به من لطف داشتند. خوشحالم که توانستم دل آنها را شاد کنم. البته شرمنده شدم که طلا نگرفتم، اما قول می‌دهم که در آینده و در مسابقات جهانی و المپیک بعد حتما برای مردم طلا بگیرم. این مردم هستند که به من انرژی و روحیه می‌دهند و واقعا قدردان زحمات آنها هستم که این چنین من را حمایت می‌کنند.

وی با قدردانی از خانواده خود افزود: خیلی خوشحالم که اعضای خانواده خود را می‌بینم. حسابی دلتنگ شده بودم؛ زیرا سه ماه بود که به طور مستمر در اردوی تدارکاتی به سر می‌بردم و از خانواده‌ام دور بودم. حدادی در حالی که مدال خود را به گردن آویخته بود و می‌بوسید، گفت: من تصمیم دارم که این مدال را به بچه‌های سرطانی هدیه کنم. بچه‌های سرطانی را خیلی دوست دارم و دلم می‌خواهد دلشان را شاد کنم. واقعا از شنیدن حادثه غمناک زلزله آذربایجان متاسف شدم. من همین امروز به آذربایجان می‌روم تا هر کمکی که از دستم برآید برای این مردم نازنین انجام دهم. امیدوارم که هر چه زودتر وضعیت زلزله زدگان سامان داده شود و از درگاه خدا می‌‌خواهم تا به داغدیدگان زلزله صبر دهد.