امید ایران از دست رفت

آزادکار وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان به دلیل ناکامی حریف کوبایی در رسیدن به دیدار فینال، ناباورانه از رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن حذف شد. مهدی تقوی، ملی‌پوش وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان که با قرعه‌ای دشوار در مسابقات کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن روبه‌رو شده بود در دور اول این مسابقات به مصاف «لیوان‌لوپز»، حریف قدرتمندی از کوبا رفت و با قبول شکست از این حریف متوقف شد.

از سویی دیگر این حریف کوبایی نیز در ادامه پیکارهای وزن ۶۶ کیلوگرم از رسیدن به فینال بازماند تا به این ترتیب مهدی تقوی نیز از گردونه رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن حذف شود.

مهدی تقوی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به شکست این حریف کوبایی شده بود اما در نخستین دیدار خود برابر لوپز کوبایی نتوانست برتری خود را اثبات کند و ناباورانه با المپیک ۲۰۱۲ لندن وداع کرد.

همچنین رضا یزدانی که به دلیل مصدومیت دیدار نیمه‌نهایی وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد را نیمه کاره رها کرده بود، به بیمارستان منتقل شد. رضا یزدانی نماینده وزن ۹۶ کیلوگرم کشورمان در کشتی آزاد بازی‌های المپیک لندن در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریف اوکراینی به دلیل مصدومیت نتوانست کار را ادامه دهد و از ادامه مسابقه انصراف داد.

یزدانی که به گفته کادر پزشکی تیم ملی نباید در این دیدار هم به میدان می‌رفت پس از مصدومیت در حالی‌که درد می‌کشید و نمی‌توانست راه برود با ویلچر به بیمارستان منتقل شد. اشک‌های رضا یزدانی روی ویلچر در نوع خود جالب توجه بود. هواداران ایرانی هم که با شور و شوق و به خیال کسب مدال‌های رنگین روز گذشته در سالن «اکسل» حاضر شده بودند با چشم‌های گریان سالن را ترک کردند. به این ترتیب کشتی آزاد ایران بدون مدال طلا و تنها با یک نقره و ۲ برنز به کار خود در المپیک لندن پایان داد.

در همین رابطه شنبه‌شب کمیل‌قاسمی پس از پیروزی مقابل ترول دلاگنف آمریکایی و کسب مدال برنز المپیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به خاطر این مدال خیلی خوشحالم. این مدال لطف خدا بود. در این مدت زحمت زیادی کشیده بودم و مربیان تیم ملی هم کمک زیادی به من کرده بودند.

احسان لشگری نیز با اینکه مدال برنز المپیک را روی سینه‌اش دارد، هنوز حسرت اشتباهش در کشتی نیمه نهایی را می‌خورد.

ملی‌پوش وزن ۸۴ کیلوگرم کشتی آزاد ایران که با مدال برنز خود تعداد مدال‌های کاروان ایران را به ۱۱ رساند، در جمع خبرنگاران گفت: قرعه من از همان اول سخت بود. همه حریفانم عنوان‌دار بودند، اما بالا آمدم. فقط در نیمه نهایی یک لحظه اشتباه کردم که همان اشتباه من را از مدال طلا دور کرد. شاید قسمت این بوده است.