شرط‌بندی‌های بنگاه‌های لندنی روی قهرمانان ایرانی

بنگاه‌های شرط‌بندی روی چهره‌های شاخص کاروان ورزشی ایران زوم کرده‌اند. به گزارش خبرآنلاین برخی معتقدند بنگاه‌های قانونی شرط‌بندی در لندن مانند مین‌های زمینی هستند که هر فردی احتمال دارد هر لحظه پایش را روی این مین‌ها بگذارد، چراکه ده‌ها بنگاه شرط‌بندی مانند «ویلیام هیل»، «کورال» و «پدی پاور» صدها شعبه در گوشه و کنار شهر دارند و هر فردی که در لندن زندگی می‌کند، همانند سوپرمارکت‌ها به این بنگاه‌ها نیز نزدیک است، اما نکته بسیار جالب توجه در جریان سی امین دوره بازی‌های المپیک، شرط‌بندی‌های سنگین روی قهرمانان ایرانی از جمله وزنه‌برداران است. این بنگاه‌ها روی هر شش وزنه بردار ایران شرط‌های سنگین بسته و برای سلیمی و رستمی بیشترین شانس مدال را قائل شده‌اند که رستمی برعکس پیش‌بینی‌ها به مدال برنز رسید.

بنگاه شرط‌بندی «ویلیام هیل» یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های شرط‌بندی در بریتانیا و حتی اروپا است که برای بازی‌های المپیک لاین ویژه‌ای باز کرده است. این بنگاه برای رشته‌های مختلف و قهرمانان آنها مقادیری را تعیین کرده و در صورت شرط‌بندی روی این افراد و رسیدن آنها به مدال طلا، پول‌های هنگفتی میان دو طرف رد و بدل می‌شود.

در این میان بنگاه‌های شرط‌بندی بیشترین شانس را به بهداد سلیمی و پس از آن کیانوش رستمی داده بودند. البته این بنگاه‌ها هرچه شانس یک فرد برای رسیدن به مدال طلا را بیشتر قلمداد می‌کنند، از آن طرف مبلغی را که برای این قهرمانی پرداخت می‌کنند کمتر خواهد بود. در ادامه به صورت دقیق‌تر شرط‌بندی‌هایی را که برای قهرمانان ایرانی مشخص شده است اعلام می‌کنیم.

شرط مطمئن روی بهداد

بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین بیشترین شانس را برای رسیدن به مدال دارد؛ همین مساله باعث شده تا بنگاه‌های شرط‌بندی در ازای هر سه پوندی که افراد می‌گذارند، تنها یک پوند در صورت رسیدن به مدال طلا به فرد پرداخت کنند. اگرچه این رقم، مبلغ چندان بالایی نیست، اما این شرط‌بندی می‌تواند از مطمئن‌ترین شرط‌بندی‌ها باشد؛ چراکه شانس مدال سلیمی بسیار بالا است.

یکی از کارگزاران شرط‌بندی در لندن در مورد میزان شرط‌بندی روی بهداد سلیمی گفت: «ما نمی توانیم مشخص کنیم که تاکنون چقدر روی سلیمی شرط‌بندی کرده‌اند، این اطلاعات تنها در اختیار دفتر مرکزی است، اما من می‌توانم بگویم با توجه به اینکه سلیمی از جمله شناخته شده‌ترین‌ها است، احتمال شرط‌بندی روی او زیاد است. حتی هستند افرادی که می‌خواهند شرط‌بندی مطمئنی داشته باشند و از موفقیت او مطمئنند برای همین شاید تا یک میلیون پوند شرط‌بندی ‌کنند تا در نهایت بیش از سیصد هزار پوند جایزه بگیرند.»

او ادامه داد: «در افتتاحیه المپیک وقتی کاروان ایران وارد شد، گزارشگران می‌گفتند که این کاروان قهرمانی را دارد که چشم ۷۵ میلیون نفر به دنبال آن است. خوب همین مساله از چشم شرط‌بندان دور نمی ماند و به طور حتم روی او شرط‌بندی‌های سنگین خواهند کرد.»

همچنین جدول رده‌بندی شرط‌بندی روی فوق سنگین‌های ‌وزنه‌برداری المپیک، یک ایرانی دیگر دارد که در مکان دوم قرار دارد، اما به دلیل شانس کمتری که برای او قائل شده‌اند، به ازای هر یک پوند که شرط‌بندی کنید، شش پوند پرداخت می‌شود. با این حال آنهایی که می‌خواهند ریسک بیشتری کنند می‌توانند روی سجاد انوشیروانی نیز سرمایه گذاری کنند.

شرط‌های کمتر روی نواب و سعید

سعید محمدپور در دسته ۹۴ کیلوگرم و نواب نصیرشلال در دسته ۱۰۵ کیلوگرم نیز از دیگر ورزشکاران ایرانی هستند که در لیست‌های شرط‌بندی حضور دارند. این بنگاه‌ها براساس شانسی که برای محمدپور قائل بودند، بر اساس هر یک پوند هفت پوند در صورت طلایی شدن او پرداخت می‌کردند و به ازای طلا گرفتن نواب نصیرشلال نیز به هر یک پوند هشت پوند پرداخت می‌کنند. در این میان محمدپور به مقام پنجمی رسید.

البته این پایان شرط‌بندی بنگاه‌های شرط‌بندی در لندن نیست و کار آنها از روز مسابقات دوومیدانی شروع شده است. حال باید ماند و دید این بنگاه‌ها که حتی برخی از آنها تاثیرات بسیار زیادی در نتایج دارند، در روزهای آتی چه شرط‌هایی روی احسان حدادی یا کشتی‌گیران و تکواندو کاران ایران می‌بندند.