ذوب‌آهن ضعیف شده، مقابل استقلال زخمی

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، امشب با انجام هفت دیدار ادامه می‌یابد. در شب دوم هفته سوم استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌‌آهن اصفهان خواهد بود. این حساس‌ترین مصاف امشب به شمار می‌رود. تیم‌های فوتبال استقلال و ذوب‌‌آهن در حالی امشب، حساس‌ترین لحظات فوتبالی این هفته را رقم خواهند زد که ورزشگاه آزادی چشم انتظار شور و هیاهوست و یک اشتباه از سوی آبی‌پوشان می‌تواند بار دیگر فریادهای اعتراض‌آمیز هواداران را برانگیزد. امشب، استقلال برابر ذوب‌آهن آزمون سختی را پیش رو دارد تا از گرفتار شدن در حاشیه‌هایی شبیه آن چه فصل قبل گریبان پرسپولیس را گرفته بود، رهایی یابد. آبی‌های پایتخت خوب می‌دانند که در صورت ناکامی دراین بازی حاشیه به آنها سلام خواهد کرد.

برنامه بازی‌های امروز

سه‌شنبه ۱۰ مردادماه

استقلال ـ ذوب آهن؛ ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه، ورزشگاه آزادی تهران

داماش ـ پیکان؛ ساعت ۲۲ ورزشگاه سردار جنگل رشت

فجر سپاسی ـ نفت آبادان؛ ساعت ۲۲ ورزشگاه حافظیه شیراز

نفت تهران ـ آلومینیوم؛ ساعت ۲۲ ورزشگاه دستگردی تهران

فولاد ـ سایپا؛ ساعت ۲۲ ورزشگاه تختی اهواز

تراکتورسازی ـ مس؛ ساعت ۲۲ ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

سپاهان ـ راه‌آهن؛ ساعت ۲۲ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال ـ ذوب آهن

استقلال در حالی این هفته به مصاف ذوب‌آهن می‌رود که در کمال ناباوری هوادارانش، هفته گذشته برابر سایپا در ورزشگاه آزادی تن به شکست داد و این هفته تنها با اندیشه جبران آن نتیجه به میدان می‌رود. آبی‌های پایتخت که در هفته دوم طعم تلخ شعارهای اعتراض‌آمیز هوادارانش را زودتر از آن‌چه تصور می‌شد، چشیدند، خوب می‌دانند که برابر ذوب‌آهن فرصت هیچ اشتباهی را ندارند.

ذوب آهن هم که سا‌ل‌ها به عنوان یکی از مدعیان لیگ برتر، همیشه در بالای جدول حاضر بود، امسال با بحران مالی روبه‌رو بوده و شاید به همین دلیل است که در دو هفته ابتدایی لیگ هیچ امتیازی را کسب نکرده است. سبزپوشان اصفهانی که نایب قهرمانی آسیا را هم در کارنامه خود دارند، امیدوارند، روند خوب خود را از دیدار برابر استقلال آغاز کنند. شاید در این‌ راه آنالیز بازی سایپا و استقلال که به برتری نارنجی‌پوشان انجامید، کمک زیادی به کربکندی و شاگردانش کند. در هفته‌ای که گذشت، از احتمال انحلال تیم فوتبال ذوب‌آهن هم اخباری منتشر شد که می‌تواند بر عملکرد بازیکنان این تیم موثر باشد.

استقلال هم‌ اکنون با سه امتیاز از دو بازی، نهم است. ذوب‌آهن بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد. دیدار دو تیم ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

سپاهان ـ راه‌آهن

مدافع عنوان قهرمانی در فصل جدید لیگ برتر نمایش در خور توجهی از خود نشان نداده، ولی با دو پیروزی جزو بالانشینان جدول است. سپاهان در هفته سوم باید به مصاف راه‌آهن برود که هنوز کامش از پیروزی هفته گذشته برابر گهر شیرین است. این در حالی است که در هفته گذشته شایعه حضور فرهاد مجیدی در سپاهان هم دهان‌به‌دهان چرخید، ولی در نهایت از سوی سرپرست این تیم تکذیب شد. راه‌آهن هم با حضور دوباره علی دایی روی نیمکت، فصل جدید را بدون باخت شروع کرده و با چهار امتیاز در نیمه بالای جدول قرار دارد. علی دایی که حضور دوباره‌اش در راه‌آهن با حرف و حدیث‌هایی همراه بود و حتی منجر به استعفای محمدحسن انصاری‌فرد هم شد، قصد دارد تیمش را به گونه‌ای هدایت کند که همه حریفان از رویارویی با آن ترس داشته باشند. هر چند راه‌آهن برای نیل به این مقصود کار سختی پیش‌رو دارد. سپاهان پس از گذشت دو هفته از لیگ، شش امتیازی و سوم بوده، راه‌آهن هم با چهار امتیاز، چهارم است. دیدار دو تیم ساعت ۲۲ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود.

تراکتورسازی ـ مس

تراکتور در حالی این هفته به مصاف مس می‌رود که در لیگ برتر دوازدهم هنوز به پیروزی دست نیافته است. تراکتورسازی با هدایت اولیویرای پرتغالی‌ تاکنون نتوانسته هوادارانش را راضی کند و این بار در خانه تنها به کسب یک پیروزی در حضور هواداران می‌اندیشد. هرچند حریف تراکتورسازان در هفته سوم، چندان هم دست و پا بسته نیستند.

مس کرمان که در هفته اول، سپاهان را به دردسر انداخت و بازی بهتری را به نمایش گذاشت و در هفته گذشته هم برابر نفت تهران شکست خورد، این هفته به مصاف تراکتورسازی می‌رود و امیدوار است که اولین امتیاز خود را در فصل جدید کسب کند. این در حالی است که پس از دو شکست، زمزمه‌های تغییر و تحول در کادر فنی این تیم هم به گوش می‌رسد.