شادی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قایقرانی رسید

محسن شادی نماینده قایقرانی کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن ظهر امروز یکشنبه در گروه دوم جدول رپه شارژ (بازنده‌ها) به مصاف حریفان خود رفت و در پایان به مقام دومی دست یافت. محسن شادی، نماینده قایقرانی کشورمان در ماده روئینگ ظهر دیروز در گروه دوم جدول رپه شارژ «بازندگان» به مصاف حریفانی از تایوان، نیجر، لیتوانی و زیمبابوه رفت که در پایان و با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۱۱ ثانیه و ۵۵ صدم ثانیه در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.در گروهی که محسن شادی پارو زد، قایقرانی از لیتوانی با رکورد ۷ دقیقه و ۱۹ صدم عنوان نخست را به خود اختصاص داد.

شادی روز گذشته در گروه اول مرحله مقدماتی رقابت‌های روئینگ با ثبت زمان ۷ دقیقه و۲۷ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه به مقام ششمی دست یافته بود.

قایقران المپیکی ایران پس از صعود به مرحله یک چهارم پایانی روئینگ المپیک لندن امیدوار است در مرحله بعدی شرایط بهتری داشته باشد و به رکورد اصلی‌اش نزدیک شود. به گزارش ایسنا، محسن شادی پس از رسیدن به مرحله یک چهارم روئینگ المپیک اظهار کرد: با توجه به اینکه می‌خواستم امروز در مسابقه شرکت کنم، برنامه‌ریزی کرده بودم که در مرحله نخست فشار زیادی به خودم نیاورم تا برای رقابت‌ امروز آماده باشم. در این مسابقه نیز با تمام توان پارو زدم و سعی کردم رکوردی را که مورد نظر است، ثبت کنم که خوشبختانه فکر می‌کنم، توانستم نتیجه‌ مناسبی را بگیرم. وی ادامه داد: در گروهی قرارداشتم که چند پاروزن قدرتمند داشت و تایم‌های نزدیک به هم داشتند، اما خوشبختانه از همان میانه مسابقه فاصله‌ام را بیشتر کردم و به عنوان نفر دوم راهی مرحله یک چهارم شدم. امیدوارم بتوانم در مرحله بعدی وضعیت مسابقه‌ام را بهتر و نتیجه‌ مناسب‌تری را کسب کنم. شادی در پاسخ به این سوال که چرا نتوانست رکورد اصلی‌اش را به ثبت برساند، بیان کرد: شرایط مسابقه‌ای متفاوت است. تمام حریفان برای بهترین نتیجه‌ در المپیک پارو می‌زنند و در کنار این مساله وضعیت آب و هوایی نیز تاثیرگذار است. فکر می‌کنم در مرحله شانس مجدد، رکوردی نزدیک به رکورد اصلی‌ام را ثبت کردم و امیدوارم بهتر و بهتر شوم. وی با اشاره به رقابت با پاروزن لیتوانی که در مرحله رپه‌شارژ اول شد، بیان کرد: پاروزن اروپایی در لاین چهارم قرار داشت و من در لاین اول بودم. در این مسابقه باد از کنار ما می‌وزید و به همین دلیل فشار باد روی من بیشتر بود. در کنار این مساله لاینی که در کنار آن پارو می‌زدم، موج بیشتری داشت. فکر می‌کنم که این موضوع نیز در رکورد امروزم تاثیرگذار شد.

شادی در پاسخ به این سوال که به نظر حریف آسیایی‌اش از هند آمادگی خوبی دارد، بیان کرد: بله. حریف هندی آماده بوده و تاکنون مسابقه‌های خوبی را به نمایش گذاشته است.

سولماز عباسی هم به یک چهارم نهایی روئینگ رسید

سولماز عباسی به مرحله‌ یک چهارم نهایی روئینگ تک نفره زنان در المپیک راه یافت. به گزارش ایسنا، روئینگ سوار ایران در بخش تک نفره زنان در بخش شانس مجدد با ۳ پاروزن از میانمار، السالوادور و تونس رقابت کرد و با قرار گرفتن در رده‌ دوم گروه خود توانست به یک چهارم نهایی راه پیدا کند. عباسی در حالی به یک چهارم نهایی رسید که تا نیمه‌ رقابت آخر بود. عباسی که در رقابت‌های روز نخست زمان ۸:۱۷:۴۶ را به ثبت رسانده بود ابتدا از سه پاروزن دیگر عقب ماند اما توانست با تلاش از دو نفر پیشی بگیرد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کند. عباسی در این رقابت زمان ۸:۰۵:۹۹ ثانیه را ثبت کرد که نزدیک به دوازده ثانیه از رکورد مرحله مقدماتی خود بهتر بود.