ناگهان جباری و نکونام!

مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال در حالی پنج‌شنبه شب تمام شد که در آخرین روز استقلال پر سر و صدا‌ترین تیم بود.

در آخرین روز مهلت نقل و انتقالات دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال، هیات فوتبال استان تهران بازیکنان زیادی را به خود دید که در این میان استقلال به همراه راه آهن روز شلوغی را پشت سر گذاشتند. شاید مهم‌ترین اتفاق پنج‌شنبه شب تمدید قرارداد مجتبی جباری با استقلال بود. در حالی که گفته می‌شد این بازیکن با قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده به توافق نرسیده و در فصل جدید راهی تراکتورسازی خواهد شد، شماره ۸ جنجالی استقلال به ناگهان با حضور در هیات فوتبال تهران قراردادش را با آبی‌ها ثبت کرد و در مصاحبه خود پس از ثبت قرارداد هم گفت این یکی از بهترین‌ قراردادهای عمرم بود!

البته شواهد حاکی از آن بود که جباری حتی بلیت هواپیما برای سفر به تبریز را هم آماده کرده و به طور کاملا ناگهانی و در لحظات آخر با استقلالی‌ها به توافق رسیده است. این موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم فتح‌الله‌زاده روز پنج‌شنبه در آخرین مصاحبه خود گفته بود: من به اندازه کافی برای جباری وقت گذاشتم.

الان هم اعلام می‌کنم که در مذاکرات با او به نتیجه نرسیدیم. او بازیکن من بوده است، اما حالا می‌توانم بگویم که او را نمی‌خواهم. یعنی جباری در تیم فصل آینده استقلال جایی ندارد!

از بازگشت جباری به استقلال که بگذریم دیگر اتفاق عجیب روز پایانی فصل نقل و انتقالات به فسخ قرارداد ایمان مبعلی با استقلال مربوط می‌شد.

مبعلی که از چند هفته پیش با استقلال به توافق رسیده بود و در تمرین‌های پیش فصل تیم امیر قلعه‌نویی هم شرکت کرده بود، پنج‌شنبه با حضور در هیات فوتبال قرارداد خود را با آبی‌ها فسخ کرد و به پیکان تهران پیوست.

پیش از این هم در ظهر پنج‌شنبه محمدمحمدی دروازه بان استقلال قرارداد خود را با این تیم فسخ کرده بود وبه جمع شاگردان علی دایی در راه‌آهن پیوسته بود تا یک جای خالی برای جانواریو باقی بماند. به نظر می‌رسد جذب جانواریو و جباری بیش از اندازه برای مدیران استقلال اهمیت داشته چراکه آنها حاضر شدند دو بازیکن خوب مثل محمدی و مبعلی را واگذار کنند.

البته استقلالی‌ها قصد داشتند در آخرین روز فصل نقل و انتقالات دو بمب دیگر هم منفجر کنند، اما موفق نشدند، هرچند که آنها برای انجام این کار هنوز وقت دارند.

امیر قلعه‌نویی در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای از مواضع قبلی‌اش خواهان حضور فرهاد مجیدی در استقلال شده بود، اما تا آخرین لحظات خبری از مجیدی نشد.

همچنین استقلالی‌ها هنوز منتظر مشخص شدن وضعیت جواد نکونام هستند تا او را به تیم خود اضافه کنند.

استقلال هنوز برای جذب این دو بازیکن فرصت دارد و باید دید در روزهای آتی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

در اردوگاه رقیب دیرینه استقلال هم روز پنج‌شنبه دو مهاجم قراردادشان را با پرسپولیس تمدید کردند.

ایمون زاید مهاجم محبوب هواداران پرسپولیس و همچنین روح‌الله سیف‌اللهی دو بازیکنی بودند که با حضور در هیات فوتبال قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کردند. سایر بازیکنان پرسپولیس پیش از این قرارداد خود را ثبت کرده بودند.

همچنین پنج‌شنبه ۲۲ بازیکن راه آهن همزمان در هیات فوتبال حضور یافته و قرارداد خود را با این تیم ثبت کردند.

پیروز قربانی، بهادر عبدی، فرشید کریمی، محمد محمدی، فیض علی حسینی، میرهانی هاشمی، ابراهیم کریمی، حامد نورمحمدی، امیر طهمورث، حسین کعبی، فرزاد آشوبی، حسین پاشایی، علی غلام، محمدرضا مامانی، بهشاد یاورزاده، ایمان رزاقی‌راد، جهانگیر عسکری، علیرضا عباس فرد، مهرداد کفشگری، محمد رجب‌زاده، ‌نادر هوشیار و علیرضا حیدری این ۲۲ بازیکن بودند. احمد‌آل‌نعمه نیز قرارداد خود را با نفت تهران به ثبت رساند.