رونالدینیو به خاطر نوشیدن پپسی، قراردادش با کوکا کولا را از دست داد

رونالدینیو، ستاره برزیلی باشگاه اتلتیکو مینیه‌رو، با مشکل جدیدی مواجه شده است. انتشار تصاویری از او، در حالی که یک قوطی پپسی جلویش بود، برایش دردسرساز شده و باعث شد که قرارداد تبلیغاتی او با کوکاکولا لغو شود. این درحالی است که رونالدینیو در ازای قراردادی که با کوکاکولا داشت، سالانه ۷۴۲۵۰۰ دلار از این کمپانی دریافت می‌کرد ولی طبق گزارش منتشره در «او استادو د سائوپائولو»، انجام یک مصاحبه درحالی که یک قوطی پپسی جلویش بود، این قرارداد را برهم‌زد. مارسلو پونتس، رییس دپارتمان تبلیغات کوکاکولا در صحبت‌هایی در این باره گفت: «اینکه این بازیکن با یک قوطی پپسی عکس گرفته، به منزله قطره آبی بود که از لیوان سرریز شد. ولی این تنها انگیزه ما برای لغو این قرارداد نبود.» تصویر رونالدینیو با قوطی پپسی در روز ۴ ژوئن و در کنفرانس خبری و معارفه او در باشگاه اتلتیکو مینیه رو گرفته شد که بلافاصله بعد از جدایی جنجالی اش از فلامنگو اتفاق افتاد. طبق صحبت‌های پونتس، فاکتور دیگری که از عوامل لغو قرارداد این کمپانی با رونالدینیو شد، این است که رونالدینیو دیگر یک ستاره و یک چهره صاحب نام نیست و نام او بیشتر، حسی منفی را به همراه دارد: «تصویر و وجهه رونالدینیو تدریجا شرم آور شده است.»

وجهه رونالدینیو از زمان بازگشتش به فوتبال برزیل بد و بدتر شد تا اینکه اکنون چهره‌ای منفی از او ارائه شده و کار به جایی کشید که کمپانی کوکاکولا، دیگر دنبال بهانه‌ای برای لغو قرارداد او بود. در اوایل سال ۲۰۱۱ بود که او بعد از ترک اروپا، به فلامنگو پیوست؛ یکی از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال برزیل که پیوستن او به این تیم با جنجال و هیجان و شادی فراوانی همراه بود.

رونالدینیو در روزهای ابتدایی حضورش در فلامنگو، نمایش خوبی داشت ولی تدریجا، رفتارهای غیرقابل قبول او شروع شد. هیچ توجیهی برای این رفتارها وجود نداشت و بدون آنکه توضیحی دهد در تمرینات تیم حضور نمی‌یافت. میهمانی‌های شبانه او پایانی نداشت و همین‌ها باعث شد تا او در نهایت با توافقی دوگانه از فلامنگو جدا شود.

درنهایت رونالدو از فلامنگو جدا شد و به اتلتیکو مینیه رو پیوست و الان به نظر می‌رسد که همان اولین روز حضورش در مراسم معارفه، به نحو دیگری برایش دردسرساز شده است.