بدون تیم به لندن می‌رویم!
با پایان رقابت‌های گزینشی المپیک در روز یکشنبه، تکلیف کاروان ایران برای حضور در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک (2012 لندن) مشخص شد که کشورمان با 54 سهمیه در 13 رشته ورزشی در المپیک شرکت خواهد داشت.

یکشنبه رقابت‌های انتخابی المپیک در تمامی رشته‌های ورزشی به پایان رسید تا تکلیف تعداد نهایی ورزشکاران شرکت‌کننده در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان مشخص شود. بر همین اساس تکلیف کاروان ایران نیز مشخص شد. ایران با ۵۴ ورزشکار در ۱۳ رشته راهی مسابقات خواهد شد که در مقایسه با بازی‌های ۲۰۰۸ پکن اگرچه یک سهمیه کمتر به دست آوردیم، اما موفق شدیم رکورد تعداد ورزشکار را در رشته‌های انفرادی بشکنیم. در بازی‌های پکن به خاطر حضور تیم ملی بسکتبال ۱۲ سهمیه به ۴۳ سهمیه کسب شده در بخش انفرادی اضافه شده بود. در این دوره هیچ یک از رشته‌های تیمی ایران موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند، اما در رشته‌های انفرادی ۵۴ سهمیه به دست آمد. آنچه کاروان ایران را در این دوره نسبت به دوره‌های قبل متمایز می‌کند، کسب ۸ سهمیه توسط بانوان است. در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن ایران با دو بانوی ورزشکار شرکت کرده بود.

وضعیت کاروان ایران از بازی‌های ۱۹۴۸ تاکنون
روزشمار برگزاری مسابقات المپیک برای ورزشکاران ایران به عدد صفر رسیده است. اولین میدان برای توزیع سهمیه های المپیک مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در آلمان بود که ایران اولین سهمیه‌اش را در همین مسابقات کسب کرد. آخرین سهمیه المپیکی ایران نیز از مسابقات دومیدانی به دست آمد.