گروه ورزش- چهارمین هفته از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با شکست سه تیم ایرانی استقلال، پرسپولیس و سپاهان و قطعی شدن صعود تیم الاتحاد عربستان به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها پیگیری شد.

هفته چهارم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را می‌توان هفته ناکامی تیم‌های ایرانی خواند. این هفته برای نمایندگان کشورمان با شکست استقلال در تاشکند مقابل پاختاکور ازبکستان آغاز شد، با باخت تحقیرآمیز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل بنیادکار، دیگر نماینده فوتبال ازبکستان ادامه پیدا کرد و در نهایت با ثبت نخستین شکست در کارنامه آسیایی سپاهان آن هم مقابل تیم الغرافه قطر به پایان رسید.
در این بین بازهم ذوب‌آهن بود که آبروداری کرد و با برتری یک برصفر مقابل الریان قطر یک گام دیگر به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شد.
الاتحاد عربستان همگروه پرسپولیس در گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اولین تیمی بود که جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را به دست آورد. این تیم چهارشنبه شب در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده با نتیجه تساوی بدون گل مقابل الوحده متوقف شد، اما با همین تک امتیاز بازی حدنصاب لازم برای صعود به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات را به دست آورد. در پایان هفته چهارم این رقابت‌ها درگروه A تیم‌های سپاهان و الهلال عربستان با امتیازهای مشابه ۹ تیم‌های اول و دوم جدول هستند و تیم الغرافه قطر با ۴ و تیم الجزیره امارات با یک امتیاز در مکان‌های سوم و چهارم جدول قرارگرفتند. در گروه B تیم السد قطر با ۸ امتیاز صدرنشین است و تیم النصر عربستان با ۵ و استقلال ایران هم با ۴ امتیاز تیم‌های دوم و سوم هستند. تیم پاختاکورازبکستان هم با ۴ امتیاز تیم انتهای جدول است.
در گروه C نیز تیم الاتحاد عربستان با 10 امتیاز صدرنشین است و صعود خود را به مرحله بعد مسجل کرده است و پس از آن تیم بنیادکار ازبکستان با 5 الوحده امارات با 3 و پرسپولیس ایران نیز با 2 امتیاز تیم‌های دوم تا چهارم هستند.
و بالاخره در گروه D تیم ذوب‌آهن ایران با ۱۰ امتیاز اول است. الامارات با ۶ امتیاز دوم و تیم‌های الشباب عربستان با ۵ و الریان قطر با یک امتیاز تیم‌های بعدی این گروه هستند.
با این شرایط، دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن برای صعود به مرحله بعد مشکل چندانی ندارند؛ اما دو تیم پرسپولیس و استقلال با وضعیت بغرنجی روبه‌رو هستند.