رئال میزبان بارسلونای رویایی
گروه ورزش- سریال چهار قسمتی دوئل بارسلونا و رئال مادرید از امشب آغاز خواهد شد. غول‌های اسپانیا در فاصله 16 آوریل تا سوم مه چهار بار پی در پی در لالیگا، جام پادشاهی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا به دیدار هم خواهند رفت.

امشب و از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد(به وقت ایران) در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رئال مادرید پذیرای بارسا پیشتاز رقابت‌های لالیگا است و برابر این تیم سعی خواهد کرد تا دست کم شکست پنج بر صفر بازی رفت در نوکمپ را جبران کند.هرچند که این تصورتاحد زیادی رویایی است؛ چرا که درحال حاضر بارسلونا بهترین تیم جهان است و شکست دادن آن کار هرتیمی نیست.
بسیاری از هواداران دو تیم از چین، ژاپن، کشورهای عربی، آفریقایی، آمریکای جنوبی و اروپا از حداقل یک ماه پیش برای خرید بلیت‌های گران قیمت این بازی بزرگ اقدام کرده و برای تجربه یک شب رویایی و عجیب نه از جنس فوتبال که از جنس فوتبال اسپانیا عازم مادرید شده‌اند.
شرایط در لالیگا به خوبی روشن است. رئال در فاصله هفت هفته مانده به پایان فصل جاری باید ۸ امتیاز عقب افتادگی‌اش را با آبی اناری‌ها جبران کند تا بتواند شانس خود برای قهرمانی را زنده نگه‌ دارد. با این همه کاتالانی‌ها با وجود شکست در مادرید هم پیشتازی خود را با خطر روبه‌رو نخواهند دید. ولی به هر حال وظیفه دارند تا از بازی در سانتیاگو برنابئو با پیروزی خارج شوند.
این بازی رقابتی میان دو رقیب دیرینه در فوتبال اسپانیا است و دو تیم تلاش دارند تا در این مسابقه نشان دهند برتر از حریف خود هستند. اگر چه نتیجه این مسابقه تاثیر مستقیمی در سرنوشت قهرمان فصل جاری لیگا ندارد؛ اما برنده‌اش می‌تواند با روحیه‌ای مناسب به دیدار چهارشنبه شب برود. دو تیم چهارشنبه هفته آینده فینال جام پادشاهی اسپانیا را برگزار خواهند کرد. پس از این دو مسابقه هم دو دیدار رفت و برگشت لیگ قهرمانان اروپا از راه خواهد رسید.
شاگردان پپ گوآردیولا در پنج بازی گذشته خود هر بار در دوئل با مادریدی‌ها سربلند از زمین خارج شده‌اند. آبی ـ اناری‌ها در این پنج مسابقه گذشته، پنج پیروزی و ۱۶ گل زده در مقابل دو گل خورده را به ثبت رسانده‌اند.