کسب اولین مدال وزنه‌برداری
مجید عسگری مدال نقره حرکت یک ضرب مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در دو دسته ۵۶ و ۶۲ کیلوگرم برگزار شد که در دسته ۵۶ کیلوگرم مجید عسگری نماینده ایران موفق شد نشان نقره را از آن خود کند.

مجید عسگری وزنه‌بردار دسته 56 کیلوگرم کشورمان ابتدا وزن 115 کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد، اما در حرکت دوم این وزنه را بالای سر برده و در سومین انتخاب خود وزنه 120 کیلوگرم را انداخت تا با مهار وزنه 115 کیلوگرم صاحب نشان نقره شود.

المپیک، گردشگری «ژاپن» را احیا می‌کند
میزبانی المپیک ‌٢٠٢٠ صنعت گردشگری «ژاپن» را احیا می‌کند. در شرایطی که در پی وقوع زلزله ‌‌٨/٩ ریشتری و سونامی ‌در شمال‌شرقی «ژاپن» که به مرگ ‌هزاران تن انجامید، صنعت گردشگری این کشور شرایط بحرانی را تجربه می‌کند، مقامات صنعت گردشگری «ژاپن» برای احیای صنعت گردشگری‌ این کشور به دنبال کسب میزبانی مسابقات المپیک ‌٢٠٢٠ هستند . مقامات ژاپنی که یکبار در سال ‌٢٠٠٩ برای کسب میزبانی مسابقات المپیک ‌٢٠١٦ ناکام بوده‌اند، امیدوارند با کسب میزبانی مسابقات المپیک ‌٢٠٢٠ و برگزاری آن در شهر «توکیو»، اقتصاد این کشور بحران‌زده و به ویژه صنعت گردشگری آن را احیا کنند.

دویدن بدون پا
اوسکار پیستوریوس دونده بدون پای آفریقای جنوبی در تلاش برای شرکت در مسابقات دوومیدانی بازی‌های المپیک، تصمیم گرفته است در مسابقات جایزه بزرگ نیویورک شرکت کند. این دونده 24 ساله که با نقص مادرزادی به دنیا آمده و در یازده ماهگی هر دو پایش را از زیر زانو قطع کرده اند، در مسابقات با کمک نوعی پای مصنوعی از جنس فیبر کربنی می‌دود. وی قرار است روز 11 ژوئن (21 خرداد) در مسابقات نیویورک با «جرمی‌وارنیر» دارنده سه مدال طلای المپیک در دوی 400 متر به رقابت بپردازد. این دونده اهل آفریقای جنوبی لقب سریع‌ترین مرد بدون پای جهان را گرفته است.