تراکتور سازان با اتکا به طرفداران پرشور خود بعد از 15 سال تیم استقلال را به زانو درآوردند و خود را به بالای جدول نزدیک کردند.

تراکتوری‌ها امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند.


تیم قلعه‌نویی مقابل تیم صمدمرفاوی کم آورد و ۳ امتیاز حساس را از دست داد. سپاهان پس از ۲۶ بازی پیاپی نباختن مقابل مس شکست خورد تا جایگاه خود را کمی متزلزل ببیند. سپاهان هفته آینده میهمان تراکتورسازی است.


کمترکسی فکر می‌کرد که تیم بحران‌زده پرسپولیس ذوب‌آهن را درخانه خود با سه گل شکست دهد. پرسپولیس از آذر ۸۷ هیچ تیم لیگ برتری را با سه گل اختلاف نبرده بود. آنها این بازی سخت را بردند تا به روزهای آینده امیدوارباشند.

حمید رجبی- هفته بیست و نهم لیگ برترفوتبال ایران با باخت هر سه تیم صدرجدول به پایان رسید.
عصر روز یکشنبه تیم‌های بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر به مصاف حریفان خود رفتند که هر سه در این دیدارها مغلوب شدند تا شرایط در صدر جدول به مانند قعر جدول پیچیده و حساس شود.
در یکی از این بازی‌ها تیم پرسپولیس که درگیر بحران شده بود به اصفهان رفت و مقابل تیم ذوب‌آهن با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و با 47 امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرارگرفت تا به امید بازی‌های آینده خود باشد و شاید باز هم در جدول صعود کند.
در دیگر بازی این هفته تیم صدرنشین سپاهان که میهمان تیم مس کرمان بود در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب میزبان خود شد تا جایگاه خود را کمی‌متزلزل ببیند. سپاهان با ۵۸ امتیاز همچنان تیم صدرنشین جدول است.
اما در آخرین و یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌ونهم تیم استقلال میهمان تیم تراکتورسازی تبریز بود که در صورت برد این تیم و با توجه به باخت تیم ذوب‌آهن می‌توانست تا رده دوم جدول صعود کند، اما این تیم تراکتورسازی میهمان بود که در نهایت توانست با نتیجه 2 بر یک تیم استقلال را شکست داده و امیدهایش را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا افزایش دهد. استقلال با این باخت و با همان 52 امتیاز قبلی در رده سوم جدول جای گرفت و تیم تراکتورسازی با این برد روحیه بخش با 50 امتیاز در رده چهارم جدول قرارگرفت.
با این اوضاع در هفته‌های آینده جنگ بالانشینان برای قهرمانی و کسب سهمیه و فانوس به دستان برای ماندن در لیگ برتر بسیار دیدنی خواهد شد.