مهرام و ذوب‌آهن دو مدعی اصلی قهرمانی امروز دیدار معوقه خود را برگزار می‌کنند. دو دیدار معوقه از هفته‌های نوزدهم و هجدهم لیگ برتر بسکتبال‌ بین تیم‌های مهرام و دانشگاه آزاد و ذوب آهن اصفهان و راه ترابری قم انجام می‌شود.

مهرام مدافع عنوان قهرمانی که هم اکنون در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد در حالی میزبان دانشگاه آزاد است که برای حفظ عنوان قهرمانی خود به پیروزی نیاز دارد و باید در فکر سبقت از ذوب‌آهن، اصلی‌ترین رقیبش در این فصل از لیگ برتر باشد. مهرامی‌ها که هم اکنون پنج دیدار معوقه در پیش روی دارند فقط در فکر پیروزی هستند تا خود را برای دیدار حساسشان برابر ذوب‌آهن آماده کنند.

در این دیدار به دلیل اینکه جایگاه ششمی دانشگاه آزاد قطعی شده است، کار شاگردان مهران شاهین طبع آسان‌تر خواهد بود و با توجه به اینکه دو بازیکن آمریکایی دانشگاه هنوز به ترکیب اضافه نشده‌اند می‌توان پیروزی مهرام را قطعی دانست.

ذوب آهن دیگر مدعی قهرمانی میزبان راه و ترابری قم است، این تیم اصفهانی که هم اکنون با ۳۲ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد کار دشواری در پیش رو خواهد داشت، اما بی‌تاثیر بودن این نتیجه برای راه و ترابری می‌تواند کار ذوب‌آهن را نیز آسان کند. نبود «ویتاری مارش» بازیکن پست یک راه و ترابری نیز می‌تواند به سود تیم ذوب‌آهن باشد.

ذوب‌آهن اصفهان نیز پنج دیدار معوقه در پیش رو دارد که خود را برای حساس‌ترین این پیکارها یعنی مسابقه برابر مهرام آماده می‌کند تا صدرنشین لیگ برتر مشخص شود.