قهرمان دو ماراتن زنان اروپا محروم شد
زیویل بالکیونیت قهرمان دو ماراتن زنان اروپا به دلیل دوپینگ دو سال از شرکت در هرگونه رویداد ورزشی محروم شد. بالکیونیت در ژوئیه سال گذشته که نخستین عنوان قهرمانی اروپا را در بارسلونا گرفت تست دوپینگ داد. در نمونه آزمایش او تا حد زیادی هورمون‌های «تستسترون» و «اپیتستسترون» مشاهده شد و در ماه ژانویه ( دی ماه گذشته) موقتا محروم شد.

تیرانداز ایران در رده هفتم جهان
براساس آخرین ر‌ده‌بندی منتشر شده توسط سایت رسمی فدراسیون جهانی تیراندازی، الهه احمدی موفق شد در تفنگ بادی ۱۰ متر سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کند، با ۴۱ پله صعود به رده هفتم جهان رسید. همچنین وی با کسب مدال نقره در این رشته توانست دومین سهمیه المپیک تیراندازی المپیک لندن را به‌دست آورد.



داور زن ایرانی در والیبال قهرمانی جهان
برای نخستین بار از سوی فدراسیون جهانی والیبال یک داور زن ایرانی برای قضاوت در مسابقات نوجوانان قهرمانی جهان دعوت شد. سهیلا فراهانی داور بین‌المللی والیبال کشورمان به عنوان یکی از داوران در مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی جهان در آرژانتین دعوت شد تا در این مسابقات سوت بزند. در گذشته نیز این مربی مسابقات آسیایی را نیز قضاوت کرده است. این برای نخستین بار است که داور زن ایرانی در مسابقات جهانی قضاوت می‌کند.

نیک پرست در پرتاب نیزه طلایی شد
سجاد نیک پرست پرتابگر ملی‌پوش کشورمان در ادامه چهارمین دوره مسابقات جهانی نابینایان و کم بینایان به مدال طلای پرتاب نیزه دست یافت. فدراسیون نابینایان و کم بینایان، دو و میدانی‌کاران کشورمان در ادامه چهارمین دوره رقابت‌های جهانی نابینایان و کم بینایان در شهر آنتالیای ترکیه صاحب یک مدال طلا و 2 مدال نقره دیگر شدند. در دوی 10 هزار متر، علی الهی به مدال نقره دست یافت. الهی در روز نخست این مسابقات و در ماده 5 هزار متر صاحب مدال طلا شده بود.