ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال می‌شود

کارلوس کرش به همراه خولیو ولاسکو بامداد دیروز وارد ایران شدند و مورد استقبال مدیران فدراسیون‌های فوتبال و والیبال قرارگرفتند

گروه ورزش- در پروازی که دیروز از فرانکفورت وارد تهران شد، به غیر از کرش و دستیارانش، چهره آشنای دیگری هم حضور داشت. «خولیو ولاسکو» سرمربی صاحب نام آرژانتینی تیم ملی والیبال کشورمان دیروز صبح همزمان با ورود «کرش» سرمربی تیم ملی فوتبال وارد ایران شد.

خولیو ولاسکو پرافتخارترین گزینه‎ای است که تاکنون فدراسیون والیبال بر روی آن برای حضور در راس تیم ملی دست گذاشته است هر چند که بیش از یک دهه از افتخارات این مربی تازه وارد به والیبال ایران می‌گذرد.

جدیدترین گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال وارد تهران شد تا پس از انجام مذاکرات تکمیلی با مسوولان فدراسیون والیبال قرارداد خود را برای آغاز همکاری با این فدراسیون منعقد کند و حداقل تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در کنار ملی‎پوشان ایران باشد که کسب سهمیه این بازی‎ها را بزرگ‌ترین و اصلی‎ترین اهداف خود قرار داده‎اند.

«خولیو ولاسکو»، سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران مربی آرژانتینی الاصل است که به واسطه حضور درازمدت در ایتالیا یک ایتالیایی هم قلمداد می‎شود.

وی درباره دلایل پذیرفتن هدایت تیم ملی والیبال ایران گفت: والیبال ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است. والیبالیست‌های خوبی در تیم‌های باشگاهی لیگ ایران بازی می‌کنند که می‌توانند یک تیم ملی خوب و قدرتمند را تشکیل دهند. ایران والیبال قدرتمندی دارد و من می‌خواهم کمک کنم تا شرایط تیم ملی والیبال ایران بهتر از گذشته شود و همچنین تمام تلاش خود را به کار می‌بندم تا ایران به رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ راه‌ یابد.

وی افزود: در حال حاضر برای مشاهده بازی‌های مرحله پلی‌آف لیگ برتر و آشنایی بیشتر با بازیکنان و چگونگی سازماندهی والیبال در ایران به تهران آمده‌ام.ولاسکو در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ در سمت مربی در کنار تیم ملی کشور آرژانتین بود. او سال‌ها در سطح اول باشگاه‌های ایتالیا مربی بوده و ۴ بار قهرمانی را در لیگ ایتالیا به دست آورده است.ولاسکو در دهه ۱۹۹۰ هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده گرفت و حاصل همکاری او با ایتالیا ۵ بار قهرمانی در لیگ جهانی و یک بار قهرمانی در جام‌جهانی والیبال و نیز سه بار قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و نایب قهرمانی در المپیک آتلانتا بود.

با عقد قرارداد ۵/۳ ساله

کرش سرمربی تیم ملی فوتبال شد

گروه ورزش- کارلوس کرش با امضای قرارداد ۳ ساله رسما هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت. کرش پس از دیدار با علی سعیدلو که پیش از ظهر دیروز در دفتر سازمان تربیت بدنی انجام شد، با عقد قرارداد ۵/۳ ساله و توافق کامل با فدراسیون فوتبال هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت. قرارداد کرش تا پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است. هر چند رقم قرارداد وی با تیم ملی اعلام نشده است اما گفته می‌شود کرش برای هر سال یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد. به همراه این سرمربی پرتغالی دو دستیار دیگر نیز به ایران آمده اند.

قرار است کرش علاوه بر هدایت تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران، بر تیم فوتبال امید نیز نظارت داشته باشد. گفته می‌شود سیموئز که یکی از دستیاران کرش است به عنوان گزینه هدایت تیم امید انتخاب خواهد شد.

کرش: هدف من راهیابی ایران به جام‌جهانی برزیل است

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال پس از عقد قرارداد با فدراسیون گفت: آمده‌ام تا به ایران برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل کمک کنم.

وی گفت: مهم‌ترین انگیزه من از بازگشت به ایران کمک به تیم ملی فوتبال برای راهیابی به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل است. همه ما می‌دانیم برای رسیدن به این هدف کارهای زیادی را باید انجام دهیم. امیدوارم با کمک همدیگر بتوانیم موفق شویم. وی پاسخ به سوال خبرنگاران را به کنفرانس مطبوعاتی در فدراسیون فوتبال موکول کرد و افزود: در نشست مطبوعاتی بیشتر و دقیق‌تر درباره فوتبال ایران صحبت می‌کنم. از همه خبرنگارانی که برای استقبال از من به فرودگاه آمده‌اند سپاسگزارم و امیدوارم در کنفرانس مطبوعاتی بتوانم پاسخ‌های روشنی به پرسش‌های آنان بدهم.

کفاشیان: با کرش جام‌جهانی و المپیک را هدف گرفته‌ایم

رییس فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از حضور کارلوس کرش در تیم ملی فوتبال ایران گفت: با کرش صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل را هدف گرفته‌ایم.

علی کفاشیان در مورد نشست دیروز کرش با علی سعیدلورییس سازمان تربیت بدنی گفت: به هرحال آقای سعیدلو هم نظراتی در مورد فوتبال دارند که خواستیم این موارد به صورت رو در رو مطرح شود؛ ضمن اینکه پیش از این هم با تمام مربیان قبلی چنین دیدارهایی برگزار شده بود.