گروه ورزش- انگلیسی‌ها خبر خوبی شنیده‌اند؛ اینکه فیفا قصد دارد فناوری تشخیص گذر توپ از خط دروازه را عطف به ماسبق کند و از این فناوری برای تشخیص گل‌های زده‌شده پیشین در تورنمنت‌های مهم هم بهره ببرد. سپ بلاتر، رییس فیفا گفته این سیستم از اول آوریل به بعد اعمال می‌شود. او گفته است: «این سیستم نه تنها باعث می‌شود که جنجال بر سر گذر توپ از خط دروازه دیگر تکرار نشود، بلکه طبق آن ضربات قبلی که از خط دروازه گذشته‌اند هم پذیرفته خواهند شد.این تصمیم باعث می‌شود تصمیمات غلط دیگر گرفته نشوند.»

به این ترتیب، ضربه فرانک لمپارد در شکست چهار بر یک انگلیس مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰ پذیرفته خواهد شد.

ضربه لمپارد پس از برخورد به تیر دروازه، به وضوح از خط دروازه گذشت، آن هم در هنگامی که انگلیس دو بر یک عقب بود، اما خورخه لاریوندا، داور اروگوئه‌ای دیدار آن را نپذیرفت. فلورا پیلو، رییس جدید فناوری خط دروازه فیفا که مسوولیت پیاده‌سازی این سیستم برای گل‌های پیشین که پذیرفته نشده‌اند را هم دارد، گفت: «ما تصمیم را بررسی کردیم و آن گل انگلیس را به آنها برگرداندیم.سپس از برنامه‌ای استفاده کردیم که از فناوری بسیار پیچیده‌ای بهره می‌برد تا اوضاع بازی را پس از آن گل شبیه‌سازی کنیم. طبق نتیجه این برنامه، با حساب شدن این گل نتیجه نهایی پنج بر دو به سود آلمان می‌شود.»

خانم پیلو افزود: «در شبیه‌سازی ما، انگلیس نیمه دوم را با حملات پیاپی آغاز می‌کند و آلمان در ضدحملات سه گل دیگر می‌زند. به این ترتیب این دیدار عملا تفاوت زیادی با بازی ورزشگاه بلومفونتین ندارد، اما در هر حال منصفانه‌تر است.

تمامی آمار فیفا به این ترتیب اصلاح می‌شود و نتایج دیدارهای کشورها به بهترین شکل دوباره محاسبه خواهند شد.»

به گزارش گل، اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرده از این تصمیم خشمگین است، اما بی‌صبرانه منتظر نتیجه بازبینی فینال جام جهانی ۱۹۶۶ است.