گروه ورزش- قرعه کشی مراحل انتخابی مسابقات فوتبال زیر ۱۶ و ۱۹ سال آسیا، مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن و مراحل اول و دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برگزار شد. مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کوالالامپور مالزی برگزار شد که براساس آن تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار خود در این مرحله روز اول مرداد سال‌جاری به مصاف تیم ملی مالدیو خواهد رفت. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۵ تیم پیروز این مرحله، در مرحله سوم به پنج تیم رده بالای سیدبندی (ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، کره‌شمالی و بحرین) ملحق می‌شوند تا در پنج گروه چهار تیمی به مصاف همدیگر بروند.

در مرحله چهارم که ۲ تیم برتر گروه‌های پنجگانه در قالب دو گروه ۵ تیمی به مصاف همدیگر می‌روند، دو تیم برتر هر گروه جواز حضور در جام جهانی برزیل را کسب خواهند کرد و تیم‌های سوم در بازی پلی‌آف مقابل هم قرار می‌گیرند تا نماینده آسیا برای دیدار با نماینده یک قاره دیگر مشخص شود.

همچنین با انجام قرعه‌کشی مرحله حذفی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن، تیم امید ایران حریف تیم عراق شد.

با انجام قرعه‌کشی مرحله حذفی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن تیم امید کشورمان به مصاف تیم عراق خواهد رفت. این قرعه‌ در حالی نصیب ما شد که تیم ایران در سیدبندی، جزو تیم‌های گروه دوم (ضعیف‌تر) قرار داشت.

از ۲۴ تیم حاضر در مرحله حذفی، ۱۲ تیم به دور بعدی صعود می‌کنند که در قالب سه گروه چهار تیمی به رقابت خواهند پرداخت تا تیم‌های اول هر گروه راهی المپیک لندن شوند.

تیم فوتبال جوانان کشورمان نیز در مرحله انتخابی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با تیم‌های جوانان ازبکستان، پاکستان، هند، افغانستان و ترکمنستان هم‌گروه شد.

تیم جوانان ایران در منطقه غرب و بنابر عملکرد سال ۲۰۱۰ در سید دوم قرار گرفته بود. این بازی‌ها به صورت متمرکز و دوره‌ای برگزار می‌شود که کشور میزبان هرگروه متعاقبا مشخص می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند و بهترین تیم سوم از چهار گروه غرب و بهترین تیم سوم چهار گروه شرق هم به جمع صعودکنندگان می‌پیوندند.