استقلال و سپاهان رودرروی حریفان آسیایی

گروه ورزش- لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ از امروز با امیدهای بسیار برای باشگاه‌های ایرانی آغاز می‌شود. پس از آنکه تیم فوتبال ذوب آهن در فصل قبلی لیگ قهرمانان آسیا با انجام بازی‌های بسیار خوب و پیشرفت تا دیدار فینال بار دیگر امیدهای فوتبال دوستان ایرانی را برای موفقیت در قاره کهن زنده کرد، نمایندگان ایران بار دیگر از امروز رقابت خود را در مهمترین رویداد فوتبالی باشگاهی در آسیا آغاز خواهند کرد.

با وجود اینکه ذوب‌آهن در فینال توکیو نتیجه را به سئونگنام کره‌جنوبی واگذار کرد، اما با صعود به فینال بارقه‌هایی از امید را در دل ایرانی‌ها زنده کرد. امسال نیز همانند دو فصل گذشته ۴ باشگاه ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند که می‌توانند به راه ذوب آهن ادامه داده و شادی ناشی از قهرمانی در آسیا را پس از چندین سال به کشور بازگردانند.

در آغاز رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان امروز در منطقه غرب آسیا ۴ دیدار در گروه‌های A و B برگزار می‌شود. سپاهان نماینده ایران در گروه A است که باید در نخستین بازی خود در ریاض به مصاف تیم قدرتمند و همیشه مدعی الهلال برود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که نیم فصل دوم لیگ برتر را با نتایج خوبی آغازکرده‌اند و با وجود از دست دادن پیروزی مقابل استقلال در وقت‌های اضافه در شرایط خوبی به سر می‌برند، انگیزه‌های زیادی برای حضور در این میدان آسیایی دارند. از آن مهم‌تر امیر قلعه‌نویی است که در دو فصل گذشته لیگ قهرمانان همراه با استقلال و سپاهان در صعود از مرحله گروهی ناکام بود و در این فصل در فکر نشان دادن قدرت مربیگری خود این بار در سطح آسیا است.

در دیگر دیدار این گروه الجزیره امارات میزبان الغرافه قطر است، اما استقلال در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان امروز در گروه B میزبان السد قطر است. قطری‌ها که مانند دیگر تیم‌های دیگر حوزه خلیج‌فارس علاقه زیادی به حاشیه‌سازی چه پیش از بازی و چه در هنگام بازی دارند، از یک هفته قبل ادعاهایی مبنی بر صلاحیت نداشتن تهران برای میزبانی این بازی مطرح کردند و خواستند تمرکز استقلالی‌ها را بر هم بزنند. در عین حال این حربه قطری‌ها خیلی زود به وسیله مسوولان استقلال و فدراسیون فوتبال خنثی شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در نامه‌ای برگزاری این بازی در تهران را بدون هیچ گونه مشکلی بداند. شاید بتوان گفت شاگردان پرویز مظلومی در آماده‌ترین وضعیت خود از ابتدای فصل تاکنون به سر می‌برند. کسب ۱۰ امتیاز از ۴ بازی در لیگ برتر می‌تواند انگیزه‌های استقلال را برای پیروزی در این بازی دو چندان کند. در دیگر دیدار گروهی پاختاکور میزبان النصر عربستان است.

همچنین ازگروه ۵ این رقابت‌ها گامبا اوزاکای ژاپن با ملبورن ویکتوریای استرالیا دیدار می‌کند و در گروه ۶ نیز هانگ ژو گرین تاون چین میزبان ناگویا گرامپوس ژاپن است.

دراین فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا جایزه دو میلیون و ۲۵۰ هزار دلاری برای تیم قهرمان در نظر گرفته شده است.