ذوب‌آهن درتکاپوی حفظ صدرنشینی

گروه ورزش- هفته بیست و سوم لیگ برتر درحالی از روز جمعه آغاز خواهد شد که همه تیم‌ها هدفی جز پیروزی ندارند. نزدیکی امتیازات و حساسیت رقابت در نیم فصل دوم، تیم‌های لیگ برتری را بر آن داشته تا به غیر از پیروزی به دنبال چیزی دیگر از ایستگاه بیست و سوم نباشد. بازی‌های این هفته در دو روز جمعه و شنبه برگزار می‌شود. البته اغلب بازی‌ها در روز جمعه برگزار خواهد شد و فقط پرسپولیس و شاهین در روز شنبه به مصاف هم می‌روند. در این هفته رقابت تیم‌های مدعی هم جذاب است. تیم‌های ذوب‌آهن، استقلال و سپاهان به ترتیب با ۴۰،۴۲ و ۳۹ امتیاز سه تیم اول جدول هستند و نتایج آنها در این هفته می‌تواند معادلات صدر جدول را به هم بزند. البته سپاهان یک بازی کمتر دارد که در آینده می‌تواند شرایط این تیم را بهتر کند، ولی باید دید این هفته چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

در زیر اشاره‌ای گذرا به برخی دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر خواهیم داشت:

ذوب‌آهن اصفهان - نفت آبادان

صدرنشین لیگ برتر استقلال و سپاهان را در یک‌قدمی‌خود می‌بیند. این تیم پس از تحمل دو شکست پی در پی برابر سایپای البرز و سپاهان اصفهان جایگاهش در صدر جدول به خطر افتاده است، در هفته بیست و سوم با اندیشه جبران مقابل صنعت نفت آبادان قرار می‌گیرد. ذوب آهن برای شکستن طلسم ناکامی‌هایش کار دشواری مقابل نفت آبادان پیش رو دارد و شاید طلسم ناکامی‌های سپیدپوشان اصفهانی به راحتی شکسته نشود.

پاس همدان - سپاهان اصفهان

پاس همدان عزم خود را برای سقوط به لیگ دسته اول جزم کرده است! این تیم که به باخت عادت کرده است، با آمدن یاوری هم ترک عادت نکرده و می‌بازد. پاس همدان ۱۳ هفته است که برد نداشته و این هفته در ورزشگاه خانگی خود به دیدار سپاهان می‌رود که جزو مدعیان قهرمانی است و برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کند. آیا سپاهان به تیم یاوری اجازه می‌دهد که طلسم ناکامی‌ها را شکسته و خود را از صف قعرنشینان جدا کند یا اینکه باز هم دست همدانی‌ها از امتیاز کوتاه می‌ماند و یک گام دیگر به سقوط نزدیک می‌شوند.

استقلال تهران - نفت تهران

آبی پوشان تهرانی این هفته میزبان تیم نفت تهران هستند. شکست این تیم ۲۳ امتیازی که رتبه پانزدهم جدول را در اختیار دارد، برای شاگردان مظلومی‌شاید کار دشواری نباشد، اما زمانی که به بازی رفت دو تیم بازمی‌گردیم، آنجایی که استقلال با تمام توانش مقابل نفت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت، به این نتیجه می‌رسیم که تیم اوج گرفته مظلومی‌نمی‌تواند خود را در مصاف با نفت از پیش برنده بداند.

- برنامه دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه - ۲۹/۱۱/۸۹

* راه‌آهن شهرری - سایپای البرز، ساعت ۱۵، ورزشگاه راه‌آهن اکباتان تهران * فولاد خوزستان - مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی اهواز * استیل آذین تهران - پیکان قزوین، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید دستگردی تهران * پاس همدان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه قدس همدان * شهرداری تبریز - صبای قم، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز * ذوب آهن اصفهان - نفت آبادان، ساعت ۱۵، ورزشگاه

ذوب آهن فولادشهر * ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی بندرانزلی * استقلال تهران - نفت تهران، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه آزادی تهران

شنبه - ۳۰/۱۱/۸۹

* شاهین بوشهر - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر.