«ولاسکو» و «پرندی» در یک نگاه

گروه ورزش - دعوت از دو مربی بزرگ و صاحب سبک والیبال دنیا به نام‌های «ولاسکو» و «پرندی» برای هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران نقل همه محافل ورزشی است. قرار است هر دوی آنها ظرف یک هفته آینده در تهران با مسوولان فدراسیون والیبال مذاکره کنند.

سعید درخشنده دبیر فدراسیون اعلام نام سرمربی تیم ملی را به بعد از مذاکره با این دو نفر موکول کرده است. این موضوع موجب شد تا به بررسی سابقه ورزشی و عملکرد این دو مربی مطرح جهان بپردازیم. «سیلوانا پرندی» گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان با حضور پنج روزه در ایران ضمن دیدار با مسوولان فدراسیون، از رقابت‎های لیگ برتر بازدید کرده و یک نشست خبری هم برگزار خواهد کرد.

«سیلوانا پرندی» مربی ۶۴ ساله ایتالیایی است که به منظور مذاکره با مسوولان فدراسیون والیبال کشورمان جهت بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی ساعت ۱:۳۰ بامداد دیروز چهارشنبه وارد کشورمان شد. این مربی که سال گذشته بلغارستان را صاحب مدال برنز مسابقات قهرمانی مردان اروپا (ترکیه) کرد تا یکشنبه هفته آینده مهمان والیبال ایران خواهد بود.

«سیلوانا پرندی» علاوه بر بلغارستان مربیگری در تیم‎های دیگری را هم تجربه کرده است. وی برای مدت ۱۲ سال مربی تیم باشگاهی «تونی تورینو» ایتالیا بود. «پرندی» طی سال‏های ۱۹۸۲ تا۱۹۸۶ سرمربی تیم ملی ایتالیا بود. وی طی این مدت و در سال ۱۹۸۴ و در بازی‎های المپیک لس آنجلس تیم ملی کشورش را صاحب مدال برنز کرد.

«ژولیو ولاسکو» دیگر گزینه مربیگری تیم ملی والیبال کشورمان در سال ۱۹۸۱ میلادی به مدت دو سال کمک مربی تیم ملی آرژانتین شد. او مدت شش سال به عنوان سرمربی در باشگاه‌های ایتالیا به فعالیت پرداخت.

وی در سال ۱۹۸۹ برای مربیگری تیم ملی ایتالیا استخدام شد و در همان سال مدال طلای رقابت‌های اروپا را برای ایتالیا به ارمغان آورد. تیم ملی ایتالیا از سال ۱۹۹۰ تا۱۹۹۵ تمام جام‌ها را فتح کرد و در دو جام جهانی ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ در جام‌جهانی طلا گرفت. ولاسکو پس از سال‌ها اقامت در کشور ایتالیا اقامت این کشور را اخذ کرد. او به همراه تیم رویایی ایتالیا در دهه ۹۰ به مدال نقره المپیک نیز دست یافت ولاسکو بعد از سال ۱۹۹۶ مدتی مربی تیم ملی زنان ایتالیا شد.

در کارنامه او هدایت تیم‌های ملی والیبال جمهوری چک و اسپانیا نیز به چشم می‌خورد. او با تیم اسپانیا نیز به عناوین بسیاری دست یافت که از آن جمله می‌توان به قهرمانی مسابقات ۲۰۰۷ اروپا اشاره کرد.