کارلوس کرش ‌ایران را ترک کرد

گروه ورزش - گزینه اصلی هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان پس از بازدید از ‌ایران و مذاکره با مسوولان فدراسیون فوتبال دیروز تهران را به مقصد امارات ترک کرد. کرش؛ مربی ۵۷ ساله که سابقه هدایت تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و آفریقای جنوبی را دارد، کمتر از ۴۸ ساعت در‌ایران حضور داشت و در‌این مدت ضمن بازدید از کمپ تیم‌های ملی و شهر تهران، مذاکراتی با مسوولان فدراسیون فوتبال داشت. کارلوس کرش تهران را به مقصد امارات ترک کرد تا تماشاگر دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل روسیه باشد. کرش پرتغالی پس از تماشای دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال‌ایران مقابل روسیه از امارات به کشورش باز می‌گردد و پس از بررسی شرایط قرارداد پیشنهادی فدراسیون فوتبال با وکلایش تا روز پنج‌شنبه (امروز) پاسخ نهایی را به مسوولان فدراسیون خواهد داد.

پیش قرارداد کرش با فدراسیون فوتبال امضا شد

از سوی دیگر عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال از توافقات مقدماتی با کارلوس کرش پرتغالی و امضای پیش قرارداد همکاری وی با فدراسیون فوتبال‌ایران خبر داد.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با مهرضمن بیان‌این مطلب افزود: توافقات مقدماتی در خصوص مسائل مالی، مدت و نحوه همکاری کارلوس کرش با فدراسیون فوتبال و چگونگی اداره تیم‌های ملی نهایی شده و در نخستین گام قرارداد مقدماتی با‌این مربی پرتغالی سه‌شنبه شب امضا شد.

بهروان تصریح کرد: به نظر می‌رسد‌این مربی پرتغالی از امکانات و به ویژه کمپی که در اختیار تیم‌های ملی قرار دارد بسیار راضی است و شخصا نیز علاقه و انگیزه زیادی برای همکاری با فدراسیون فوتبال ‌ایران دارد، ولی همه چیز پس از بازگشت او به پرتغال و پاسخ نهایی او بستگی دارد. وی با بیان ‌اینکه هنوز هیچ چیز در مورد همکاری‌این مربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال قطعی نیست‌، تاکید کرد: قرار است کرش به پرتغال بازگردد و با بررسی دوباره شرایط همکاری با فدراسیون فوتبال پاسخ نهایی خود را ظرف ۴۸ ساعت آینده با امضای قرارداد اصلی اعلام کند. وی در عین حال تصریح کرد: با شرایط فعلی مشکلی برای استخدام‌این مربی صاحب نام پرتغالی وجود ندارد مگر‌اینکه مسائل پیش‌بینی نشده‌ای در‌این زمینه اتفاق بیفتد که از اختیار ما خارج باشد.

این عضو ارشد فدراسیون فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: کرش گزینه اصلی فدراسیون فوتبال است، ولی اگر به هر دلیلی استخدام ‌این مربی واجد شرایط محقق نشود، روی دو گزینه دیگری که رایزنی های مقدماتی با آنها انجام شده است متمرکز خواهیم شد‌.

عباس ترابیان رییس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم در مورد چگونگی عقد قرارداد با کرش گفت: «ما نمی‌خواهیم برای عقد قرارداد با کرش عجله کرده و فشاری را متوجه سرمربی پرتغالی کنیم. هدف ما این است که همه کارها طبق روال و برنامه پیش برود و امیدواریم سه چهار روز دیگر در این خصوص تصمیم نهایی از سوی کرش و فدراسیون اتخاذ شده و در صورت مهیا شدن تمام مسائل کار عقد قرارداد با این مربی انجام شود.»