در نخستین رده‌بندی فیفا در سال ۲۰۱۱ تیم ملی فوتبال ایران با یک پله صعود در رده شصت و پنجم جهان و چهارم آسیا قرار گرفت. فیفا دیروز تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌ها را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با کسب ۴۹۱ امتیاز و با یک پله صعود نسبت به رده‌بندی ماه گذشته در رده ۶۵ دنیا و چهارم آسیا قرار دارد. در رده‌بندی تیم‌های آسیایی استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

کره شمالی حریف روز شنبه ایران در این رده‌بندی تیم ۱۵ آسیا و تیم یکصد و نه دنیا است و تیم ملی امارات دیگر حریف ایران در رقابت‌های گروهی در رده ده آسیا و یکصد و دو جهان قرار گرفت.

رده‌بندی ۵ تیم برتر دنیا در رنکینگ نخست سال ۲۰۱۱:

۱- اسپانیا ۱۸۸۷ امتیاز

۲- هلند ۱۷۲۳ امتیاز

۳- آلمان ۱۴۸۵ امتیاز

۴- برزیل ۱۴۴۶ امتیاز

۵- آرژانتین ۱۳۳۸ امتیاز

رده‌بندی باشگاه‌های جهان

فدراسیون جهان آمار و ارقام جدیدترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی جهان را در سال جدید اعلام کرد.

در این رده‌بندی که دیروز اعلام شد، تیم اینترمیلان ایتالیا با ۳۰۰ امتیاز صدرنشین است و پس از این تیم بایرن مونیخ با ۲۶۸ امتیاز و بارسلونا با ۲۶۶ امتیاز در رده‌های بعدی

قرار گرفتند.

از تیم‌های آسیایی کاشیما با کسب ۱۴۴ امتیاز در رده شصت و هفتم جهان قرار دارد و در این قاره پیشتاز است. سئونگنام در رده هشتاد و سوم قرار دارد و ذوب‌آهن ایران با کسب ۱۲۴ امتیاز و یازده پله صعود نسبت به آخرین رده‌بندی در جایگاه صد و ششم جهان و سوم آسیا قرار دارد. ضمن اینکه ذوبی‌ها بالاترین رده را در بین تیم‌های ایرانی داراهستند.

علاوه بر این سپاهان با ۹۳ امتیاز در رده صد و هشتاد و نهم قرار گرفت و استقلال و مس کرمان به ترتیب در رده‌های ۲۱۳ و ۲۷۹ جای گرفتند.