شیخ منصور بن زاید مالک اماراتی تیم منچسترسیتی با جذب ادین ژکو از وولفسبورگ، میزان پولی که طی دو سال اخیر در این تیم خرج کرده را به یک میلیارد پوند رساند. شیخ منصور از تابستان سال۲۰۰۸ مالکیت سیتی را بر عهده گرفته است. وی با جذب ژکو با مبلغ ۲۷ میلیون در سه شنبه هفته گذشته میزان خرج خود را برای سیتی به یک میلیارد پوند رساند.

ضمن اینکه خرید ژکو باعث شد تا این بازیکن پس از روبینیو که در سال ۲۰۰۸ با مبلغ ۵/۳۲ میلیون پوند به سیتی آمد، به عنوان دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ این باشگاه شناخته شود.

این ثروتمند چهل ساله برای خرید این باشگاه در همان ابتدا ۲۱۰ میلیون پوند و سپس برای بهبود بخشیدن زمین تمرینی و ورزشگاه ۲۰ میلیون پوند هزینه کرد. ضمن اینکه او ۵۷۰میلیون پوند در لیگ برتر خرج کرده است. بیشترین هزینه برای شیخ منصور طی دو سال و نیم گذشته مربوط به حقوق بازیکنان و کارکنان باشگاه بوده که حدود ۵۰۰میلیون پوند را از حساب وی خارج کرده است.

بن زاید در این دو فصل نوزده بازیکن بزرگ را برای سیتی خریداری کرده که این برای او ۳۴۰میلیون پوند هزینه دربر داشته است و اکنون چند تن از این بازیکنان در سیتی حضور ندارند.