استعفای من به سود فوتبال نیست

رییس فدراسیون فوتبال درباره بحث‌هایی که اخیرا درباره استعفایش مطرح شده بود، گفت: بحث استعفای من در این مقطع به هیچ وجه به سود فوتبال ما نیست. فدراسیون مجمع دارد که این مجمع بالاترین مرجع تصمیم‌گیری برای مسوولیت آن است. در این مجمع از تمام ارگان‌ها، نماینده‌هایی حضور دارند. اگر این مجمع تشخیص دهد که باید تجدیدنظری درباره ریاست فدراسیون داشته باشد، قطعا تشکیل خواهد شد. استعفای من در حال حاضر نمی‌تواند مشکلی از این فوتبال حل کند و اصلا پیش کشیدن بحث آن درست نیست. در این مقطع حساس طرح بحث استعفا از سوی من می‌تواند به شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت تعبیر شود.

علی کفاشیان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره موضعش نسبت به تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت: این تصمیم در حال حاضر نمی‌تواند خیلی منطقی باشد، چرا که وزارت ورزش حق دخالت در کار فدراسیون‌ها را نخواهد داشت. فدراسیون‌ها مجمع دارند که آن تصمیم‌گیرنده اصلی است، حتی روسای هیات‌ها هم توسط مجامع‌شان انتخاب می‌شوند. تصور کنید وزارت ورزش تشکیل شود، آن وقت اگر قرار باشد با یکی دو باخت نمایندگان مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارتخانه را به چالش بکشند، آن وزیر بی‌گناه کاری از دستش برنمی‌آید. این تصمیم تبعات منفی زیادی دارد که معتقدم به نفع ورزش ما نیست.

کفاشیان همچنین درباره انتقادهای برخی داورها نسبت به ریاست کمیته داوران و اینکه آیا تصمیمی برای تغییر مسوولیت این کمیته دارید؟ گفت: تعطیلات نیم فصل لیگ فرصتی است که ما درباره عملکرد کمیته داوران در نیم فصل نخست ارزیابی‌ای داشته باشیم. ما یک بازنگری کلی در کار این کمیته انجام می‌دهیم و اگر قرار بر تغییر مسوولیت کمیته باشد، در هیات رییسه درباره‌اش تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عسگری یکی از گزینه‌های شما برای ریاست کمیته داوران است، گفت: ما گزینه‌های زیادی داریم که او هم یکی از آنها است. وی درباره نتیجه‌گیری فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: در حال حاضر تعطیلات کریسمس است و فکر می‌کنم مذاکره‌ها تعطیل شده باشد. بی‌تردید تا شروع جام ملت‌ها سرمربی آینده تیم ملی انتخاب نمی‌شود که بخواهد بازی‌های تیم ایران در این رقابت‌ها را زیر نظر بگیرد.