دهقان: ورزش و جوانان وزارتخانه «سر راهی» نشود

گروه ورزش- عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نباید به وزارتخانه ورزش و جوانان به چشم یک وزارتخانه «سرراهی» نگاه شود، گفت: حال که قرار است این وزارتخانه تشکیل شود، باید همه دست به دست هم دهیم و یک وزارتخانه قوی و کارآ ساماندهی کنیم. علیرضا دهقان، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان گفت: من یکی از موافقان این طرح بودم، اما با این حال اعتقاد دارم اجرای آن باید با یک کار کارشناسی صورت بپذیرد.

وی با تاکید براینکه نباید به وزارتخانه ورزش و جوانان به چشم یک وزارتخانه «سرراهی» نگاه شود، خاطرنشان کرد: با رای اکثر نمایندگان مجلس طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید، حال که قرار است این وزارتخانه تشکیل شود، باید همه دست به دست هم دهیم و یک وزارتخانه قوی و کارآ تشکیل داده و سازماندهی کنیم، وزارتخانه‌ای در سطح دیگر وزارتخانه‌های دولت باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی یکی از محسنات تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان را پاسخگویی وزیر این وزارتخانه به سوالات و خواسته‌های نمایندگان مردم در خصوص دو مقوله مهم «ورزش» و «جوانان» عنوان کرد و گفت: از جامعه ورزش، دانشگاهیان، رسانه‌ها و همه افرادی که به نوعی با ورزش سر و کار دارند می‌خواهم حال که وزارتخانه‌ای جدید به نام ورزش و جوانان تشکیل شده، دست به دست هم دهند تا یک وزارتخانه قوی تشکیل شود. از این به بعد، این موضوع مهم است و اهمیت آن بیش از تصویب طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه وزارت ورزش و جوانان یک وزارتخانه قوی و کارآ باشد، در پاسخ به این پرسش که اولویت وزارت ورزش و جوانان ابتدا باید «ورزش» باشد یا «جوانان»؟، گفت: در واقع با توجه به سمت و سویی که ورزش در دنیا می‌رود و اهمیت آن، بالطبع باید اولویت اول این وزارتخانه ورزش باشد. در شرایط فعلی زیرمجموعه ورزش به این بزرگی فدراسیون فوتبال است. فوتبالی که ما تا پیش از این آن را صنعت می‌دانستیم امروز به صنعت رقابت تبدیل شده است و در این رشته ورزشی رقابت بیداد می‌کند.