رییس سازمان تربیت بدنی گفت: من اصولا موافق این ایده هستم که شهرستان‌ها با صبر و تحمل در کار خودشان در لیگ برتر نماینده داشته باشند. علی سعیدلو در حاشیه مراسم افتتاح بخش‌های مختلف آکادمی ملی فوتبال درباره انتقال نفت به اراک گفت: این مصوبه‌ای بوده که در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی مطرح شده، اما من به دلیل حضور در سفر هنوز فرصت نکرده‌ام با مسوولان نفت و فدراسیون فوتبال در این باره صحبت کنم و بحث‌ها را هم هنوز نخوانده‌ام، اما در مجموع موافق این ایده هستم که شهرها خودشان حوصله و کار کنند و در لیگ برتر نماینده داشته باشند؛ چرا که این مساله بیشتر اثرگذار است. وقتی تیمی به شهر دیگری می‌رود این مساله برای بازیکن و اعضای خانواده بازیکنان مشکل است.

به هرحال باید این ظرفیت در استان‌ها به وجود بیاید که با امکانات موجود خودشان را به لیگ برتر بیاورند. این‌طور اثرگذاری بیشتری دارد.

وی که دیروز با تاخیر در مراسم افتتاح ساختمان جدید لیگ حاضر شده بود در پایان این مراسم وعده داد که تا خاتمه امسال تمامی ورزشگاه‌ها تکمیل و با استانداردهای مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا سازگار خواهند شد.

سعیدلو درباره کاندیداتوری خود برای حضور در بخش نایب رییسی کنفدراسیون آسیا هم گفت: باید تلاش کنیم در جوامع بین‌المللی حضوری پررنگ داشته باشیم. بر همین اساس ۷-۶ ماه پیش با ژاگ روک (رییس کمیته بین‌المللی المپیک) هم صحبت کردم و او هم پذیرفت با توجه به جایگاه ایران باید کشور ما در کمیته بین‌المللی المپیک جایگاهی داشته باشد. به اعتقاد من، این مساله باید در ای اف سی و فیفا هم دیده شود.

سعیدلو در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید بتوانید در انتخابات رای بیاورید گفت: بن همام متوجه تاثیرگذاری فوتبال ایران است‌. او با زیرساخت‌های فوتبال ایران آشنایی دارد و می‌داند که در استان‌های ایران چه کارهایی انجام می‌شود. به هرحال انتخابات شکل حقوقی دارد، مهم نیست که رای بیاوریم تنها چیزی که اهمیت دارد این است که منطق ما را بپذیرند. به هر حال باید تلاش و همدلی کنیم و آنها رای هم خواهند داد. تلاش می‌کنیم با الگوهایی که در ایران پیاده کردیم ورزش و فوتبال آسیا را هم به پیش ببریم.

سعیدلو در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شما تاکید دارید سرمربی تیم ملی خارجی باشد گفت: من روی خارجی یا داخلی بودن آن بحثی ندارم، تنها چیزی که به فدراسیون اعلام کردم این بود که شما بروید و بهترین مربی را بیاورید و مشکلی به نام پول وجود ندارد.