صادق درودگر با انتقاد از نماینده‌های تهران در مجلس شورای اسلامی، شهردار تهران و نمایندگان شورای شهر گفت: اگر این‌طور پیش برود پرسپولیس، استقلال و سایر تیم‌های تهرانی به استان‌های دیگر انتقال پیدا خواهند کرد. معاون اداری، مالی اتحادیه باشگاه‌های ایران در گفت‌گو با «ایسنا»، با اشاره به انتقال تیم نفت تهران به اراک گفت: نماینده‌های تهران در مجلس کجا هستند؟ اعضای شورای شهر حبیب کاشانی، علیرضا دبیر، بیادی و قالیباف چرا سکوت کرده‌اند؟ چرا اینها هیچ واکنشی به انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان‌ها نشان نمی‌دهند؟ مگر مردم تهران از سرزمینی دیگر به ایران آمدند. مگر نه اینکه پرخطرترین استان کشور از نظر آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات جوانان استان تهران است؟ به آمار بزهکاری‌های اعلام شده توسط نیروی انتظامی توجه کرده‌اید؟ تهران ۱۷ میلیون نفر جمعیت دارد که ۶۵ درصد آن جامعه جوان هستند. چیزی که برای اوقات فراغت این جوانان نداریم، این چند باشگاه تهرانی را هم بگیرید تا آن را به یک جهنم واقعی تبدیل کنید. یک چهارم جمعیت ایران در پایتخت زندگی می‌کنند. این بدان معنا است که در لیگ ۱۸ تیمی ۵ تیم تهرانی باشند. این نص صریح قرآن است که می‌گوید «و ان لیس للانسان الا ماسعی» (هر چیزی برای کسی است که برای آن سعی و کوشش کرده است). از نظر اخلاقی نیز این غصب اموال مردم تهران است که اگر از مراجع عالیقدر استفتاء شود، قطعا مساله خواهد داشت.

وی افزود: تیم نفت با تلاش جوانان تهرانی از لیگ‌های بسیار پایین به لیگ برتر آمده و معلوم نیست با چه انگیزه‌ای این تیم را به اراک انتقال می‌دهند. مطمئن هستم اگر این شیوه ادامه پیدا کند تا چند وقت آینده پرسپولیس و استقلال و تیم‌های دیگر تهرانی هم به سایر استان‌ها می‌روند. از قدیم گفته اند که چشمه باید از درون جوشش کند نه اینکه در آن آب بریزند. درودگر ادامه داد: اگر نماینده‌های مردم اراک می‌خواستند شهرشان در لیگ برتر نماینده داشته باشد باید از تیمی مانند شن‌سا حمایت می‌کردند.

شما چه حمایتی از شن سا و هپکو و آلومینیوم کردید که می‌خواهید از نفت کنید. من در شگفتم که چرا نماینده‌های تهران سکوت کرده‌اند و واکنش نشان نمی‌دهند.

حبیب کاشانی که عضو شورای شهر است و به رییس جمهور هم نزدیک است باید با ایشان صحبت کند. وی در پاسخ به این سوال که هدف انتقال تیم‌ها به شهرستان‌ها تمرکززدایی از پایتخت است، گفت: اگر عدالت این است که باید تیم‌های لیگ برتری درسراسر کشور پخش شوند، همه شهرها از جمله کردستان، لرستان، کرمانشاه، بندرعباس، یزد، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، زنجان، آذربایجان غربی، فارس، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و استان پهناور مازندران هم باید در لیگ برتر نماینده داشته باشند؛ اما این کار نه عادلانه است نه قرآنی و نه کارشناسی. یک تیم ورزشی متشکل از یک گروه انسان است نه زمین و در و دیوار و هر کدام حقوقی دارند که از آن محروم می‌شوند.

معاون اتحادیه باشگاه‌های ایران با اشاره به انتقال‌های قبلی گفت: صبا در تهران تمرین می‌کند و در قم بازی می‌کند. پیکان در تهران تمرین می‌کند و بازی‌هایش در قزوین برگزار می‌شود. راه‌آهن شهرری هم که تا به حال یک بازی در شهر ری نکرده است. فوتبال مگر نمایش خانه است که اعضایش را برای انجام بازی‌هایشان به این شهر و آن شهر می‌برند.