گروه ورزش- رییس فدراسیون جودو درنشست بررسی عملکرد تیم ملی جودو در بازی‌های آسیایی گوانگجو و همچنین تشریح برنامه‌های آتی این فدراسیون در جمع خبرنگاران گفت: همان‌طورکه قبلا نیز پیش‌بینی کرده بودیم که در بازی‌های آسیایی گوانگجو ۲تا ۳ مدال خواهیم گرفت؛ با دومدال نقره و برنزی که توسط رودکی به‌دست آمد تقریبا به پیش‌بینی خود نزدیک بودیم. علیرضا امینی گفت: در وزن ۶۶ کیلوگرم که ما فکر می‌کردیم مدال می‌گیریم آرش میراسماعیلی شرایط خوبی داشت و اگر با کمی ‌بدشانسی روبه‌رو نمی‌شد قطعا مدال می‌گرفت. همچنین از علی معلومات هم انتظار کسب مدال داشتیم که وی متاسفانه آمادگی کامل را نداشت و وی هم ناکام بود. در هر صورت ما از این مسابقات ۲مدال گرفتیم و برای ما مهم این بود که از گوانگجو دست خالی برنگردیم.

وی ادامه داد: این دو مدال جزو اهداف کوتاه مدت ما بود و پتانسیل ما قطعا خیلی بیشتر از این است و سعی ما بر این است که در مسابقات آسیایی جودو که فروردین ماه برگزار می‌شود ۴ مدال خوشرنگ بگیریم.

امینی به رنکینگ جدید فدراسیون جهانی جودو اشاره کرد و گفت: همین که در این رنکینگ اکثر جودوکاران ما صعود قابل توجهی داشتند نشانگر این است که ما رشد خوبی داشتیم. رییس فدراسیون جودوادامه داد: برای هدایت تیم ملی ما با کشورهای صاحب نام مذاکره کردیم، اما متاسفانه بنا به دلایل متعدد تا این زمان موفق به جذب یک مربی درجه یک نشده‌ایم. در حال حاضر، حاج یوسف‌زاده سرمربی فعلی تیم ملی را حفظ می‌کنیم، ولی قرار است به زودی یک مربی ازبکستانی برای هدایت تیم ملی به ایران بیاید و حدود ۳ ماه با این تیم کارکند و اگر این مربی خواسته‌های ما را برآورده کند وی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌کنیم. وی درخصوص انتقادها به عملکرد بازی میراسماعیلی در گوانگجو گفت: ما درکل از میراسماعیلی راضی هستیم و اگر او آماده باشد برای انتخابی المپیک هم روی وی حساب ویژه‌ای بازکرده‌ایم. ما این موضوع را که گفته می‌شود فدراسیون جودو به صورت گلخانه‌ای(مقطعی) عمل می‌کند، قبول داریم و معتقدیم حتی سازمان تربیت بدنی هم به این صورت عمل می‌کند. ولی ما با استعدادیابی و پشتوانه سازی‌هایی که انجام می‌دهیم به زودی ازاین حالت خارج خواهیم شد.

وی درپایان با اشاره به اینکه درحال ساختن یک تیم ملی با نفرات جدید هستیم؛ درخصوص وحیدسرلک و احسان رجبی دوجودوکار کشورمان که به کشورهای دیگر مهاجرت کردند گفت: ما نمی‌توانیم مانع رفتن اشخاص به دیگرکشورها شویم. حتی ممکن است که وحیدسرلک با گرفتن تابعیت برای تیم ملی آلمان بازی کند، ولی در این خصوص کاری از دست ما برنمی‌آید. علیرضا امینی در پایان درخصوص سوال خبرنگاری در مورد اینکه با توجه به نتایج ضعیفی که این فدراسیون در بازی‌های آسیایی کسب کرده آیا وی آمادگی این را دارد تا جایش را در فدراسیون به شخص دیگری بدهد سکوت کرد و جوابی نداد.