کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال وضعیت فوتبالیست‌های دستگیر شده در پارتی شبانه را بررسی می‌کند و یک تا ۳ سال محرومیت در انتظار این افراد خواهد بود. به گزارش خبرگزاری فارس، طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ چند فوتبالیست معروف در پارتی شبانه دستگیر شدند.

«ح.ک»،«ع. ن» و «الف. پ» سه تن از چهره‌های سرشناس فوتبال هستند که در جریان دستگیری تعدادی از فوتبالی‌های لیگ برتر در پارتی شبانه نام آنها دیده می‌شود.

بر این اساس کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال به وضعیت این دستگیرشدگان رسیدگی خواهد کرد و پس از بررسی شرایط این بازیکنان پرونده را به کمیته انضباطی فدراسیون ارجاع خواهد داد.

مسوولان کمیته انضباطی در این مورد اعلام کرده‌اند به میزانی که جرم اتفاق افتاده مراجع قضایی و دادگاه برای این بازیکنان محکومیت تعیین می‌کنند و به میزانی که این تخلف به حیثیت فوتبال از نظر معنوی آسیب رسانده تنبیه برای آنها در نظر گرفته می‌شود، چرا که حضور این افراد در پارتی فقط بحث ورود به زندگی شخصی آنها نیست بلکه طبق آیین‌نامه فوتبال اگر یکی از اهالی فوتبال مرتکب جرمی شود که آن جرم به مجموعه فوتبال آسیب بزند، این مساله یک تخلف حرفه‌ای محسوب می‌شود.

در آیین‌نامه انضباطی برای چنین افراد متخلفی آیین‌نامه انضباطی یک تا سه سال محرومیت در نظر گرفته است. بنابراین فوتبالیست‌های دستگیر شده حداقل یک سال و حداکثر سه سال به میزان شدت و ضعف تخلف از فوتبال محروم خواهند شد.

عزیز محمدی: فوتبالیست‌های دستگیر شده محروم می‌شوند

رییس سازمان لیگ نیز در این خصوص گفت: مطمئنا از سوی فدراسیون فوتبال محرومیت‌هایی شامل حال بازیکنانی که در پارتی شبانه دستگیر شده اند، خواهد شد.

عزیز محمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سازمان لیگ در جریان دستگیری تعدادی از بازیکنان لیگ برتر در یک پارتی شبانه قرار دارد؟ گفت: سازمان لیگ جمعه شب از این موضوع مطلع شد.با این حال منتظر وصول گزارش نیروی انتظامی‌هستیم تا در خصوص این بازیکنان تصمیم‌گیری کنیم.

عزیزمحمدی بدون اینکه نامی ‌از این بازیکنان ببرد، ادامه داد: مطمئنا محرومیت‌هایی شامل حال این بازیکنان می‌شود، اما باید اجازه داد این پرونده از مجاری قانونی پیگیری شود.