ورزش ایران باید چهار سال دیگر دوم آسیا شود

رییس‌جمهوری در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با بیان اینکه جوانان ایران شایستگی ایستادن بر قله‌های بالاتری را دارند، گفت: ورزش ایران باید با برنامه‌ریزی و فراهم آوردن امکانات در دوره آینده بازی‌های آسیایی دوم شود. محمود احمدی‌نژاد صبح دیروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان بازی‌های آسیایی ضمن بیان این مطلب گفت: بسیار خوشحالم که ورزش ایران توانست در این دوره از بازی‌ها به چنین موفقیتی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: ورزشکاران ما یک پله بزرگ را بالا آمده‌اند. حالا باید ببینیم برای آینده چه باید کرد. ما تا رسیدن به قله‌های بالاتر هنوز فاصله داریم.

باور من این است که ورزشکاران ایرانی می‌توانند و ما می‌توانیم به سرعت به بالاترین قله‌ها برسیم.

رییس‌جمهور گفت: روز آخر بازی‌های آسیایی آقای علی آبادی مصاحبه کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید گام بعدی چیست، گفت، ما برنامه‌ریزی کردیم برای ۳۰ طلا. من از این اظهارنظر هم خوشحال شدم و هم یک مقداری احساس کردم که شاید در ارزیابی‌ها قدر و توانمندی جوانان ایران زمین آنطور که باید و شاید برآورد نشده است.

اینهایی که می‌گویم روی حساب می‌گویم. من ورزشکار نیستم، اما ورزشکاران را دوست دارم. من حساب کردم اگر از الان برنامه‌ریزی کنیم.

امکانات را فراهم کنیم چهار سال آینده که البته وسطش یک پله تمرینی به اسم المپیک وجود دارد، همت‌ها را جمع کنیم افق نگاه را ببریم بالا. هدف بعدی دوم آسیایی خواهد بود‌.

امیدواریم بودجه یک درصدی را بگیریم

رییس سازمان تربیت بدنی نیز با اشاره به موفقیت‌های کاروان ورزش ایران در گوانگجو گفت: امیدواریم با حمایت‌های بیشتر بتوانیم گام‌های بلندتری را در ورزش برداریم.

علی سعیدلو در این مراسم گفت: این قهرمانی‌ها که برخی آنها را به سختی باور می‌کردند با تاکید رییس‌جمهوری و با حذف حاشیه‌ها دست یافتنی شد.

در این موفقیت پیشکسوتان، داوران، اصحاب رسانه به خصوص رسانه ملی یار و یاور ورزش بودند و در این افتخار سهیم هستند و قدردان زحمات آنها هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر توانسته‌ایم در سطح ورزش در بین کشورهای منطقه به شرایط خوبی برسیم و عنوان چهارمی‌آسیا را تثبیت کنیم‌. ما برنامه مفصل و دقیقی برای حضور کاروان ورزش در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن داریم ودر تلاشیم تا بتوانیم به جمع ۲۰ کشور برتر دنیا برسیم.

سعیدلو در انتها به موفقیت‌های دیگر ورزش در طی اجرای برنامه‌های دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: ظرف مدت ۵ سال شاهد توسعه خوبی در سطح اماکن ورزشی بودیم و این مساله ورزش را برای برداشتن گام‌های بعدی آماده‌تر می‌کند. تخصیص یک درصد از بودجه دولت به ورزش در سال ۸۹ محقق شد و امیدواریم به یاری نمایندگان مردم در مجلس این مساله در برنامه پنجم هم تحقق یابد.