کادر فنی تیم ملی والیبال باید پاسخگو باشد

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال گفت: سطح والیبال ما فراتر از آسیا است و کادر فنی باید پاسخگوی شکست مقابل ژاپن باشد. پیمان اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی گفت: نسبت به دور قبل بازی‌ها، پیشرفت داشتیم، اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و امکاناتی که در چهار سال اخیر از سوی فدراسیون در اختیار تیم ملی بود به آن چه شایسته بود دست پیدا نکردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فقط به یک تیم سخت برخوردیم که آن بازی را هم واگذار کردیم، افزود: ژاپن در چند سال گذشته چندین و چند بار ما را شکست داده است، با این وصف اگر به تیمی ببازیم که زورمان به آن نمی‌رسد و در حد آن تیم نباشیم اشکالی ندارد، اما اکنون زمانی است که نفرات‌مان از ژاپن بهترند و اینکه در روز بازی با ژاپن نتوانستیم هیچ کاری بکنیم به نحوه استفاده از بازیکنان برمی‌گردد.

اکبری همچنین با اشاره به اینکه باید از ژاپن بالاتر می‌ایستادیم، تصریح کرد: انگیزه بازیکنان در فینال بسیار بالا بود، چون در صورت پیروزی اولین طلای والیبال را کسب می‌کردند و آنها هدفی جز قهرمانی نداشتند. اگر می‌خواهیم همیشه در آسیا قهرمان شویم باید همیشه ژاپن، کره‌جنوبی و چین را شکست دهیم. وی در ادامه گفت: مشکلات تیم منحصر به یک یا دو بازیکن نبود، اما فکر می‌کنم کادر فنی می‌توانست در ترکیب بازیکنان چهار تغییر و تحول ایجاد کند. اگر نتوانیم ضعف‌های تکنیکی بازیکنان را برطرف کنیم نمی‌توانیم از آنها در قالب تاکتیک تیمی بهره ببریم.

سرمربی تیم ملی امید همچنین درباره امکانات فراهم شده برای تیم ملی گفت: این تیم همه امکانات لازم را برای قهرمانی در اختیار داشت و این در حالی بود که در سال‌های قبل ما با تیم‌های درجه چندم مسابقات تدارکاتی برگزار می‌کردیم، اما در چند سال اخیر برنامه‌های فدراسیون چه در سطوح نوجوانان، جوانان و امید و چه حتی در سطح بانوان بسیار حرفه‌ای و قابل تقدیر بوده است.

اکبری در پایان با اشاره به گفته سرمربی تیم ملی درباره اشتباهات بچه‌گانه بازیکنان در بازی مقابل ژاپن هم گفت: نظر ایشان محترم است؛ اما بازیکنان تیمی که حدود چهار سال در کنار هم بازی می‌کنند اشتباه بچه‌گانه نمی‌کنند. البته برای همه تیم‌هایی که در خارج از ایران بازی می‌کنند فشار امری طبیعی است، اما برای تیمی که مقابل تیم‌های بزرگی چون برزیل، ایتالیا، بلغارستان و روسیه بازی کرده است دیگر مسائل روحی و روانی تاثیر چندانی ندارد.