الکسی سوروکین، رییس‌هایت اجرایی روسیه در کاندیداتوری برای کسب میزبانی جام‌جهانی ۲۰۱۸، روز چهارشنبه در صحبت‌هایی با اطمینان کامل، به هیات انگلیسی اعلام کرد که کشورش به اندازه کافی رای خواهد آورد. اکنون اظهارات قاطعانه سوروکین شاید دردسرساز شود. یکی از منابع نزدیک به برگزاری روند ‌این مراسم گفت: «سوروکین به وضوح می‌دانست که روسیه رای‌های کافی را کسب خواهد کرد و ‌این را حتی به هیات انگلیسی هم گفت.»

انتشار‌این خبر باعث شوکه شدن پریس ویلیام، نخست وزیر انگلیس و دیوید بکام که بخشی از اعضای هیات ۵ نفره انگلیس بودند، شد.

آنخل ماریا ویار، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا سعی بر‌این داشت که تا با صحبت‌هایی در مورد تلاش انگلیسی‌ها برای خرید رای عده‌ای از افراد، از رای حاضران به انگلیس جلوگیری کنند و در جریان مراسم «پرزنتیشن» رسمی ‌کاندیداتوری اسپانیا/ پرتغال بارها‌ این جمله را تکرار کرد: «به اندازه کافی تهمت وافتراهای متعددی را در رسانه‌ها شنیده‌اید؛ ولی پروسه کاری ما کاملا سالم است.»

از سوی دیگر روس‌ها اخیرا در صحبت‌هایی اعلام کرده بودند که اسپانیا با قطر معامله کرده تا بدین ترتیب اسپانیایی‌ها همراه با پرتغال میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را عهده دار شوند و قطری‌ها میزبانی جام جهانی۲۰۲۲ را برعهده بگیرند. در ‌این میان، جک وارنر، نایب رییس فیفا ‌این صحبت‌ها را رد کرد.

در ‌این میان، اندی انسون، رییس اجرایی کاندیداتوری انگلیس برای جام‌‌جهانی ۲۰۱۸ که نمی‌توانست خشمش را پنهان کند، در‌این رابطه گفت: «ما فکر می‌کردیم که دست کم شش رای و شاید حتی هفت یا هشت رای داشته باشیم. دیوید دین، من، دیوید کامرون، دیوید بکام و پرینس ویلیام در چشمان افراد نگاه می‌کردیم و می‌پرسیدیم که آیا به ما رای داده‌اند و آنها به ما می‌گفتند که «بله»… من از چنین تیپ افرادی خوشم نمی‌آید.»