یک زن رکورددار شد

شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۱ آبان تا ۶ آذرماه در حالی در گوانگجو چین برگزار شد که کاروان ایران با ۲۸۴ ورزشکار مرد و ۸۶ ورزشکار زن در ۳۱ رشته ورزشی به رقابت با حریفان خود پرداخت. کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها با کسب ۵۹ مدال شامل ۲۰ نشان طلا، ۱۴ نقره و ۲۵ برنز در مکان چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، در بین مدال‌آوران کشورمان در این رقابت‌ها سه ورزشکار بیش از دو مدال برای ایران به دست آوردند و در این بین و از سابقه حضور ایران در بازی‌های آسیایی یک ورزشکار زن برای نخستین بار رکورد کسب سه‌مدال را برای کشورمان شکست. الهه احمدی تیرانداز کشورمان در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو صاحب سه نشان نقره و برنز برای ایران شده است.

احمدی برای اولین بار تیم تیراندازی ایران را در بخش انفرادی صاحب نشان نقره بازی‌های آسیایی در ماده تفنگ سه وضعیت کرد. وی همراه با این تیم در بخش تیمی مدال برنز گرفت. احمدی در بخش تیمی ماده تفنگ ۱۰ متر زنان هم صاحب مدال نقره شد. وی اولین ورزشکار ایرانی است که در بازی‌های آسیایی کاروان کشورمان را صاحب سه مدال کرده است.

سجاد مرادی دونده ارزنده ایران در دوی ۸۰۰ متر مدال طلا و در دوی ۱۵۰۰ متر به مدال نقره دست یافت. مه لقا جام بزرگ همراه با تیم تفنگ ۱۰ متر زنان در بخش تیمی مدال نقره و همراه با تیم تفنگ سه وضعیت زنان مدال برنز گرفت. محمدرضا رودکی هم در وزن آزاد مدال نقره و در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به نشان برنز دست یافت.