بازی‌های آسیایی گوانگجو با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار که از هزینه برآورد شده برای المپیک ۲۰۱۰ لندن هم فراتر رفت، دیروز شنبه با انجام مراسم اختتامیه به پایان رسید.بازی های آسیایی پس از دو هفته در حالی به پایان رسید که هزینه‌ صرف شده برای این رقابت‌ها از مرز ۱۲۲ میلیارد یوآن ( ۱۸ میلیارد و سیصد میلیون دلار) گذشت. این هزینه شامل احداث استادیوم، جاده و بزرگراه و خطوط جدید مترو بود.

هزینه‌ برگزاری بازی‌های آسیایی گوانگجو در حالی از مرز ۱۸ میلیارد دلار عبور کرد که بودجه‌ در نظر گرفته شده برای برگزاری المپیک ۲۰۱۲ لندن ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۰ بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که تاکنون در پایتخت ایالت گوانگجو برگزار شده است.

شهر گوانگجو با جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر میزبانی بازی‌های آسیایی را بر عهده داشت که به لحاظ تعدد رشته، مدال و هزینه بزرگ‌ترین المپیک آسیایی از زمان آغاز این رقابت‌ها در سال ۱۹۵۱ تا به حال بوده است.

اقتصاد چین با برگزاری المپیک پکن و بازی‌های آسیایی گوانگجو پیشرفتی حیرت‌انگیز داشته و اکنون شهرهای مهم این کشور مانند پکن، شانگهای و گوانگجو آماده‌ میزبانی تورنمنت‌های بزرگ و معتبر هستند.