در گوانگجو 18 طلا می‌گیریم

رییس سازمان تربیت بدنی در هفته دوم و پایانی بازی‌های آسیایی انتظار دریافت ۱۰ نشان طلای دیگر را از سوی کاروان ورزشکاران ایران دارد. وی معتقد است که در کنار هشت مدال طلای کسب شده در هفته اول (منهای دو طلای دیروز در کشتی فرنگی)، چهار- پنج مدال در کشتی، دو تا سه مدال در کاراته و یک تا دو مدال را در دو و میدانی کسب خواهیم کرد. سعیدلو می‌گوید: اطلاعاتش دقیق بوده و روی کار کارشناسی نظر داده است. به گزارش ایسنا، علی سعیدلو با حضور در جمع خبرنگاران اعزامی حاضر در مرکز خبری بازی‌های آسیایی گوانگجو عنوان کرد: قبل از اینکه به گوانگجو بیاییم، تمام افراد قهرمان را شناسایی و رنگ مدال احتمالی آنها را مشخص کردیم. خدا را شکر تا امروز پیش‌بینی‌های ما با پنج، شش درصد تغییر تحقق یافته است. شخصا برای ایران ۱۸ مدال طلا پیش‌بینی می‌کنم. خدا را شکر که تا به امروز همه مدال‌ها طبق برنامه‌ بوده و حتی مدال اضافه هم داشتیم.

وی درباره معیارهایی که در پیش‌بینی‌ها در نظر گرفته شده بود، گفت: کار کارشناسی کردیم. با تک‌تک آقایان و خانم‌های ورزشکار اعزامی به گوانگجو رو در رو صحبت کردم. به نظر می‌رسد، در روزهای پایانی تا بازی‌های آسیایی می‌توان روی ۴، ۵ مدال طلا در کشتی، ۲ تا ۳ مدال طلا در کاراته و یک تا ۲ مدال طلا در دوومیدانی حساب باز کرد. چند ماه قبل از شروع بازی‌ها با سایت رسمی این بازی‌ها صحبت کردم و در آنجا اعلام کردم ایران ۶۰ مدال می‌گیرد. به آنها گفتم که ما، ایرانی‌ها بیست را دوست داریم و به همین خاطر ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۰ مدال برنز را از آن خود خواهیم کرد که خوشبختانه تا امروز نه مدال طلا اتفاق افتاده و چندین مدال طلای دیگر نیز در ادامه بازی‌ها خواهیم گرفت.

وی همچنین با خنده گفت: البته آنها خارجی بودند و من دست بالا را گرفتم. نباید جلوی خارجی‌ها دست پایین صحبت کنیم.

سعیدلو در پاسخ به این سوال که پاداش ورزشکاران را چه زمانی به آنها اهدا می‌کنید، گفت: جایزه بهداد سلیمی را که در مسابقات قهرمانی جهان موفق شده بود، قبل از اعزام به گوانگجو پرداخت کردیم. در هفته اول بازگشت کاروان به تهران هم جوایز مدال‌آوران گوانگجو را خواهیم داد.

وی سپس به شوخی گفت: در اینجا که نمی‌توانستیم سکه‌های طلا را به قهرمانان بدهیم. یا گم می‌کردند یا از آنها کش می‌رفتند.

وی ادامه داد: وضعیت کاروان ایران از نظر من خوب است. وقتی که مدال بیاورند، شما هم خوب می‌نویسید (با خنده). حالا هم الحمدلله همه شادند. مطمئن باشید به محض بازگشت به ایران نکات مختلف را بررسی کرده و نقاط ضعف را شناسایی می‌کنیم. برای فدراسیون‌های ضعیف هم برنامه داریم و همه چیز را حساب و کتاب می‌کنیم. آنهایی که به اصلاح نیاز دارند، اصلاح و تکمیل کرده و آنهایی را که باید از زیربنا دوباره ساخته شوند، داربست می‌گذاریم و از روز اول می‌سازیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که تیراندازان مشکل سلاح و فشنگ داشتند، گفت: مشکل شان حل شد. تیراندازی تازه شروع و خوب هم پیشرفت کرده است. البته برای رسیدن به موفقیت کامل باید بیشتر وقت بگذاریم.

سعیدلو عملکرد بانوان را هم قابل ستایش دانست و گفت: توزیع مدال در قسمت بانوان قابل توجه است. ظرفیت ایران هم خوب است و می‌تواند بیشتر مدال بگیرد.

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها قبل از اعزام کاروان به گوانگجو می‌گفتند، ایران نتیجه خوبی را در این بازی‌ها نمی‌گیرد، چطور شد که این پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامد، گفت: برای اینکه یک کارشناسی بهتر از همه کارشناس‌ها (یعنی من) گفته بود، ما موفق می‌شویم. به نظر می‌رسد، آنها شناخت نزدیکی از ورزش ندارند در حالی که ما با آمار واقعی سر و کار داریم.

همه ورزشکاران و روسای فدراسیون‌ها را از نزدیک دیده و تحلیل دقیقی را انجام داده‌ایم. دقت ما از آنها بیشتر بوده است.