حاصل تلاش چهار ساله‎ام را دیدم

رییس کمیته ملی المپیک ضمن ابراز خرسندی از طلایی شدن کاروان ورزش ایران در روز پنجم بازی‎های آسیایی چین، گفت: با کسب پنج مدال طلا به خصوص در بخش بانوان، حاصل تلاش و برنامه‎ریزی چهار ساله خودم برای ورزش کشور را دیدم. محمد علی‌آبادی در پایان روز پنجم از شانزدهمین دوره بازی‎های آسیایی که با کسب پنج مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز توسط ورزشکاران کشورمان همراه بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد وضعیت و جایگاه کاروان ورزش ایران توضیحاتی داد.

وی گفت: کسب پنج مدال طلا هدیه‎ای خوب از طرف ورزشکاران کشورمان در این روز بزرگ بود. خصوصا اینکه با اضافه شدن آنها به مجموع مدال‎های قبلی ورزشکارانمان، کاروان ورزش ایران صعودی قابل توجه و ۱۰ پله‎ای پیدا کرد.

رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: البته نسبت به این صعود و جایگاهی که به واسطه آن برای کاروان ورزش کشورمان ایجاد شده، اعتماد زیادی نیست. در واقع وضعیت کاروان ایران هفته آینده تثبیت می‎شود.

علی‌آبادی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد اینکه تا به امروز کاروان اعزامی ورزش ایران به گوانگجو براساس پیش‎بینی‎ها پیش‌رفته است. البته لطف خدا هم شامل حال‌مان شد و حتی برخی رشته‎ها نتیجه‎ای بالاتر از آنچه پیش بینی شده بود، به دست

آوردند.

وی در تکمیل این بخش از صحبت‎های خود گفت: در تیراندازی پیش‎بینی مدال برنز شده بود، اما مدال نقره به دست آمد. آنهم در شرایطی که ورزشکار کشورمان اختلافی میلیمتری با مدال طلا داشت که از آن یک قهرمان چینی شد.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: طی چهار سال گذشته برنامه‎ریزی‎های زیادی برای رشته‎هایی مانند تکواندو، تیراندازی و قایقرانی انجام شد تا به واسطه آنها بتوانیم به سمت بالا رفتن در آسیا پیش رویم.

با پنج مدال طلایی که به دست آمد به خصوص مدال خدیجه آزادپور که خیلی دلنشین بود، حاصل تلاش چهار ساله خودم را دیدم.

با اوضاعی که در کاروان ورزش ایران می‌‎بینید و همچنین سطح بازی‌های آسیایی، در نهایت چه تعداد مدال و چه جایگاهی برای ورزش کشورمان پیش‌بینی می‎کنید؟

علی‌آبادی در پاسخ به این پرسش گفت: البته پیش از این در این زمینه صحبت‌هایی شده بود، اما همچنان برای پیش‎بینی زود است. در جریان مسابقات، نتایج بازی‌ها در اختیار نیستند، چون احتمال هرگونه اتفاقی وجود دارد. آنچه مهم است اینکه به هر حال بهترین‎های هر رشته با هم برای کسب بهترین نتیجه رقابت دارند. در مجموع امیدواریم کاروان طبق برنامه‎ای که از پیش تعیین شده بود پیش رفته و موفق هم باشد.