بازگشت پروین به لیگ پس از پنج سال

گروه ورزش- پانزدهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر در غیاب دو تیم مدعی ذوب آهن و سپاهان اصفهان طی امروز وفردا با برگزاری هفت بازی پیگیری می‌شود و پرسپولیس این شانس را دارد که با پیروزی برابر مس کرمان به صدر جدول صعود کند. ذوب‌آهن در تدارک حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا است و سپاهان از غیبت مسافران گوانگجو نهایت بهره را برده و فعلا دوران استراحت اجباری را طی می‌کند. تیم‌های لیگ برتر هفته پانزدهم را در غیاب این دو تیم پشت سر می‌گذارند.

مس کرمان - پرسپولیس

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور بعدازظهر امروز با دیدار حساس مس کرمان - پرسپولیس آغاز می‌شود. پرسپولیس که با سه پیروزی خانگی مقابل ذوب آهن، استیل آذین و نفت تهران ۲۷ امتیازی شده و به رده دوم جدول صعود کرده است، قصد دارد از غیبت

ذوب آهن استفاده کرده و جایگاه این تیم را در صدر جدول تسخیر کند.

تیم مس کرمان نیز چشم به سه امتیاز دیدار خانگی با پرسپولیس دارد. این تیم که به سکوهای بالای جدول چشم دوخته، امیدوار است با شکست شاگردان دایی حداقل تا سکوی چهارم جدول صعود کند.

استیل آذین تهران - ملوان بندرانزلی

مهمترین اتفاق این روزهای فوتبال ایران بازگشت علی پروین است. او از ابتدای هفته جاری به استیل‌آذین آمده تا کشتی گرفتار آمده ستاره‌های فوتبال ایران را به ساحل آرامش برساند. تیم پروین از قضا در گام اول به مصاف ملوان بندرانزلی می‌رود که با استفاده از فاکتور جوانی در فصل جاری زندگی در میانه بالای جدول را تجربه می‌کند. علی پروین که همه کاره فوتبال استیل آذین شده است، پس از ۵ سال دوری از لیگ برتر - که آخرین حضورش با پرسپولیس بود - دوباره به لیگ برتر برگشته است تا خود جذابیتی باشد بر همه جذابیت‌های لیگ برتر!

استقلال تهران - شاهین بوشهر

برای پرویز مظلومی‌همه چیز به خوبی سپری می‌شد. پیروزی در شهرآورد تهران، کسب چند نتیجه مطلوب و صعود به رده دوم جدول رده‌بندی، آسمان استقلال را آفتابی کرده بود، اما شکست برابر صنعت نفت آبادان همه چیز این تیم را به هم ریخت. برای فراموش کردن، تمام روزهای تلخ هفته گذشته تیم مظلومی‌باید شاهین بوشهر را شکست دهد و دوباره چهره یک مدعی اصلی قهرمانی را به خود بگیرد. تیم مظلومی‌ در حالی به مصاف شاهین می‌رود که محسن یوسفی و مجتبی جباری را در اختیار نخواهد داشت و آرش برهانی و فرهاد مجیدی نیز حضورشان در بازی قطعی نیست.

شاهین با هدایت حمید استیلی نتایج بدی در فصل جاری کسب نکرده، اما با ۱۴ امتیاز سکوی چهاردهم جدول را در اختیار دارد. استیلی گرچه حمایت و پشتیبانی مسوولان باشگاه شاهین را فعلا در کنار خود می‌بیند، اما او بهتر از همه می‌داند که تداوم روند نزولی تیم می‌تواند حکم ماموریتش در بوشهر را منقضی کند.

- برنامه دیدارهای هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنج‌شنبه - ۲۰/۸/۸۹

مس کرمان - پرسپولیس، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه باهنر کرمان

صبای قم - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

استیل‌آذین تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه دستگردی تهران

جمعه - ۲۱/۸/۸۹

پیکان قزوین - سایپای البرز، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

نفت تهران - راه آهن شهرری، ساعت ۱۵، ورزشگاه اکباتان تهران

شهرداری تبریز - پاس همدان، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

استقلال تهران - شاهین بوشهر، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران