پنج جوان با استعداد را نابود کردند

محمدحسین برخواه با اشاره به اینکه دل همه اهالی وزنه‌برداری به خاطر علی‌حسینی شکسته است، گفت: به آقایان حسین رضازاده، داراب ریاحی و بهمن زارع تبریک می‌گویم که پنج جوان با استعداد را نابود کردند. به‌گزارش ایسنا، قهرمان نامدار وزنه‌برداری ایران و جهان که دو مدال برنز جهانی را در اختیار دارد؛ در حالی که در طول تاریخ حضورش در ورزش از هیچ کس انتقاد نکرده و حاضر به مصاحبه‌های چالشی نبود، پس از انتشار خبر محرومیت مادام‌العمر سعید علی‌حسینی گفت: رضازاده، ریاحی و زارع با عملکرد خود، پنج جوان بااستعدادمان را نابود کردند. محسن داودی، انوش آرمک، امید نائیج، رشید شریفی و گل سرسبد همه آنها، سعید علی‌حسینی از وزنه‌بردارانی بودند که هر کدام می‌توانستند برای یک تیم افتخارآفرینی کنند؛ اما همه آنها را نابود کرده و امیدهای وزنه‌برداری را از بین بردند. نکته جالب هم این است که هر کدام امروز به راحتی از زیر بار مسوولیت شانه خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر من بزرگ‌ترین مشکل و سهل‌انگاری از سوی داراب ریاحی صورت گرفت. او ۱۰ ماه پیش خواست با یک مصاحبه خودش را بزرگ کند و در حالی که هنوز فدراسیون جهانی خبری را در مورد مثبت شدن آزمایش دوپینگ علی‌حسینی اعلام نکرده بود، این خبر را در اختیار رسانه‌ها گذاشت. سیاست او ایجاد تفرقه بین مدیران است. آن موقع با رضازاده تماس گرفتم و گفتم این چه مصاحبه‌ای بود که ریاحی انجام داد و همین مساله باعث نابودی علی‌حسینی می‌شود؛ اما او به من گفت که در جریان نیستم. مصاحبه ریاحی کار دفاع از علی‌حسینی را سخت کرد.

برخواه با تاکید بر اینکه رضازاده بی‌تردید مقصر اصلی ماجرا است، یادآور شد: وقتی سال پیش اعلام شد، پنج وزنه‌بردار ما دوپینگی هستند، چند تن از پیشکسوتان وزنه‌برداری در نشست کمیته فنی گرد هم آمدند و رضازاده را مادام‌العمر محروم کردند؛ چرا که او یک بار دیگر هم خودش در سال ۱۳۷۴ دوپینگ کرده و از صحنه رقابت‌ها برای دو سال محروم شده بود. برای همین هم کمیته فنی تصمیم گرفت تا رضازاده را مادام‌العمر محروم کند؛ اما چند روز بعد نه تنها این حکم را باطل کردند که به رضازاده دستخوش هم دادند و او را سرپرست فدراسیون کردند. اکنون باید به آقایان سعیدلو و سجادی هم برای انتخاب شایسته‌ای که کرده‌اند، دستخوش داد.

قهرمان سابق و مربی کنونی وزنه‌برداری با انتقاد از وکیل پرونده علی‌حسینی و سخنان منتشر شده از او اظهار کرد: نمی‌دانم این مظلوم نمایی‌ها برای چیست. رضازاده آن گونه مظلوم‌نمایی می‌کند و می‌گوید که می‌خواهد برای علی‌حسینی کاری در وزارتخانه‌ای دست و پا کند. وکیلش هم آن گونه اشک تمساح می‌ریزد. آنها با آینده‌ پنج جوان بازی کردند و اکنون این گونه صحبت می‌کنند. در ارتباط با آن وکیل هم می‌خواهم ببینم که او چه دفاع و چه حمایتی کرده که علی‌حسینی تبرئه شود. او برای دفاع از علی‌حسینی پول گرفته بود که به نظر من همه آن پول حرام است و اکنون مصاحبه می‌کند و می‌گوید ایراد از من و فدراسیون بود که پرونده را پیگیری کردیم. چرا فدراسیون به این آدم پول داد؟ او یک قدم مثبت را هم برنداشته است.

قهرمان سابق وزنه‌برداری آسیا ادامه داد: مورد جالب‌تر در مورد سخنان وکیل علی حسینی این است که می‌گوید، یک سری مسائل را به خاطر مصالح ملی بیان نمی‌کند. می‌خواهیم بدانیم چه مسائلی است که به مصالح ملی برمی‌خورد؟ جز اینکه پای رضازاده در این پرونده‌گیر است؟